någon som vet något??
/95monye
okej tack!Rune.K skrev:Vad jag vet så är chakra enbart på alphastadiet.
Jag försökte installera chakra på hårddisken men installationen stannade efter ett tag.
Mitt råd är att du väntar med chakra tills det iallafall kommit till betastadiet.
LiveCD-en fungerar däremot bra.
mvh Rune
Jodå, chakra är bara ett enklare sätt att installera Arch.barzam skrev:Chakra är ju Arch+KDEmod, varför inte bara köra det istället?
Riskabelt?95monye skrev:att det är riskabelt skiter jag fullständigt i !![]()
![]()
jag vill bara prova på en gammal skitdata, eftersom jag vill prova något annat än , kubuntu,ubuntu,xubuntu,mint...
men däremot kan det ju vara rätt svårt att installera, så...jag får se
krångla till det??barzam skrev:Håller med Rune.K, kan man bara läsa och följa en instruktion är Arch inte vidare svårt att installera. Varför krångla till det när arch redan är KISS så det räcker!
Det är Alpha 2 nu och jag upplever den som stabil och bra, har inte upplevt några direkta problem med den och skärm och allt annat funkade direkt efter installationen...95monye skrev:jag vill installera chakra och inte arch, även om det är samma sak,
som du kanske ser, så heter tråden: hur installerar man chakra...
men... jag installerara nog betan när den kommer , som du sa , rune.k
okej, jag kommer bara till skrivbordet sen när jag ska insallera stannar allt.Osprey skrev:Det är Alpha 2 nu och jag upplever den som stabil och bra, har inte upplevt några direkta problem med den och skärm och allt annat funkade direkt efter installationen...95monye skrev:jag vill installera chakra och inte arch, även om det är samma sak,
som du kanske ser, så heter tråden: hur installerar man chakra...
men... jag installerara nog betan när den kommer , som du sa , rune.k
heh, hur gör jag det?Osprey skrev:Skriver den ut något speciellt om du startar installationen från en terminal...??
Utan att stopp in Chakra-CD:n och kolla så skulle jag gissa att det är ungefär:95monye skrev:heh, hur gör jag det?[/95monye