Hej Johan.
Jag är ganska ny här på forumet och jag har verkligen försökt att hålla mig ute från alla konfliket och sandlådebråk. Kunde dock inte hålla mig vid ett tillfälle när du och n1viking bestämt att ordet skit skulle cencueras utan att se till innehållet. När jag försökte få er att svara på vilka ord som skulle cencueras så fick jag bara svaret att jag skulle vårda mitt språk. Jag hade aldrig använt det ordet förutom i mitt exempel, och när jag påpekade att jag enbart ville rätta mig i ledet och slippa bli cencuerad så fick jag samma svar igen, vådra ditt språk. Jag kände då att jag blev mer och mer irriterad och frustrerad så jag struntade helt enkelt att komma hit på ett par dagar för att lugna ner mig. För det ber jag om ursäkt, min mor har lärt mig att man inte fly från konflikter men jag gjorde det ialla fall. Men det var verkligen som att prata med en vägg, fast lite mer nonchalant och arrogant.
Det är inte lätt att vistas på detta forum och springa slalom mellan alla “trash”-trådar. Men när jag ser att ödmjuke och trevliga “Bruder Tuck” får en varning samt att “Grön Göling” som inte gör mycket väsen postar ett starkt och genomtänkt inlägg så kan inte jag heller hålla käft.
Hur som helst, över en timme har gott sen du postade detta (jag antar att folk har annat att göra en fredags kväll) så jag tänkte bryta tystnaden i denna tråd.
För att jag skall förklara min fråga så måste jag tyvär besvära er med lite bakgrund till varför jag ställer frågan.
Det har inte gått att undivka all smutskastning och raderade trådar, bannlysningar och varningar, och tro mig att jag verkligen försökt. Jag har märkt att du och n1viking har en tendens att svara med att länka till andra trådar på wiki vilket gör det verkligen svårt för en ny användare på forumet att förstå vad du och administrationen verkligen vill och står för. När jag sen läser på hur en konflikt rekommenderas att lösas inom LoCo så undrar jag givetvis om ni vet det (
https://wiki.ubuntu.com/LoCoResolvingProblems)
Som sagt, jag snubblade in på forumet när konflikten var full gång och undrar därför två saket.
1.Vad skall administrationen göra för att avsluta denna konflikt, är bannlysning och radering av trådar er strategi eller har ni ytterligare steg att gå?
2.kan administrationen svara på en fråga utan att bara posta en länk?
Tack på förhand.
som sagt, är dyslektiker och orkar inte köra stavningkontroll