Motion: Vi behöver idéer, inte bara omorganisationer
Re: Motion: Vi behöver idéer, inte bara omorganisationer
Oj oj oj, vilken soppa ni har här grabbar, har aldrig sett maken till kaos faktiskt.
Vi borde börja från scratch och sätta upp vad som behöver ändras på ett enkelt och tydligt sätt.
Kan vi sätta igång direkt med detta?
Vi borde börja från scratch och sätta upp vad som behöver ändras på ett enkelt och tydligt sätt.
Kan vi sätta igång direkt med detta?
Jag har frågat runt lite, du verkar dock ha missat det: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=39854Kattskrället skrev:Så nu ska du sitta och handplocka ett team då som inte är tillfrågade ens gång, eller hur hade du tänkt egentligen?
Lägg ner och kom med nåt konstruktivt istället.
Snälla nån.Kattskrället skrev:Så nu ska du sitta och handplocka ett team då som inte är tillfrågade ens gång, eller hur hade du tänkt egentligen?
Detta var ett så kallat "förslag" på hur "jag personligen" skulle ha gjort. Inget du skall sitta och gråta dig till söms för.
Brukar du ta alla förslag som "lagar" som måste följas?

Senast redigerad av 1 Xcore, redigerad totalt 19 gånger.
Tack upnorth.upnorth skrev:Jag har frågat runt lite, du verkar dock ha missat det: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=39854Kattskrället skrev:Så nu ska du sitta och handplocka ett team då som inte är tillfrågade ens gång, eller hur hade du tänkt egentligen?

Det hade jag missat.
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Nä, men det är ju bättre att komma med realistiska förslag som man kan ta hänsyn till och faktiskt diskutera.
upnorth hade visst några "realistiska" alternativ till personer som skulle kunna tänka sig att styra Ubuntu Sverige.Kattskrället skrev:Nä, men det är ju bättre att komma med realistiska förslag som man kan ta hänsyn till och faktiskt diskutera.
Och tänk, flera av mina förslag fanns där.

Det du kallar realistiskt, kallar jag en soppa. För så här kommer vi ingen vart.
Senast redigerad av 1 Xcore, redigerad totalt 19 gånger.
-
- AVREGISTRERAD
Jag har sett den, en har accepterat och en intresserad av TL/TC.upnorth skrev:Jag har frågat runt lite, du verkar dock ha missat det: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=39854Kattskrället skrev:Så nu ska du sitta och handplocka ett team då som inte är tillfrågade ens gång, eller hur hade du tänkt egentligen?
De andra är ju positivt att de är intresserade med, men jag tror att viktigaste biten att reda ut först är vilken "ledningsform" vi ska försöka genomföra innan vi kan gå vidare med nomineringar och dylikt.
Samma som de flesta andra föreningar använder sig av?Kattskrället skrev:Jag har sett den, en har accepterat och en intresserad av TL/TC.upnorth skrev:Jag har frågat runt lite, du verkar dock ha missat det: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=39854Kattskrället skrev:Så nu ska du sitta och handplocka ett team då som inte är tillfrågade ens gång, eller hur hade du tänkt egentligen?
De andra är ju positivt att de är intresserade med, men jag tror att viktigaste biten att reda ut först är vilken "ledningsform" vi ska försöka genomföra innan vi kan gå vidare med nomineringar och dylikt.
Den, eller de som styr, styr, inga andra.
Annars blir det kaos, som Micke påpekat så många gånger.
Alla kan inte bestämma allt hela tiden, det funkar inte helt enkelt.
Får man rätt person i toppen så kommer det fungera sen.
- bbauto
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Nu får la du fan ge dig!? Du hade inte lyckats bättre som heltidsanställt troll från Redmond.Kattskrället skrev:Glöm det!
Varför ska du blanda in medlemmar från ubuntu.se? Vi kan inte sitta här och handplocka folk efter tycke och smak.
Driver du med oss eller försöker du starta bråk eller nåt?
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Förlåt mig kissen Bobcat, men jag kunde bara inte låta bli.bbauto skrev:Nu får la du fan ge dig!? Du hade inte lyckats bättre som heltidsanställt troll från Redmond.Kattskrället skrev:Glöm det!
Varför ska du blanda in medlemmar från ubuntu.se? Vi kan inte sitta här och handplocka folk efter tycke och smak.

Ta dig i nackskinnet kattdj-l, annars gör vi det. Om inte mor din, gör det.

Tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
-
- AVREGISTRERAD
Ok, då tar bbauto över bollen och fortsätter medlingsdiskussionerna här så slutar jag att "trolla" med en gång.bbauto skrev:Nu får la du fan ge dig!? Du hade inte lyckats bättre som heltidsanställt troll från Redmond.Kattskrället skrev:Glöm det!
Tack och adjö.
- janne-5011
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
kanske moderatorerna kunde skärpa övervakningen lite nu.. med anledning av de 3-4 sista messen?
Debian är den klippa varpå 5011 vilar
- bbauto
Jag har ingen avsikt att ta över något överhuvudtaget! GNU/Linux jobbar i tillräcklig motvind för att ha råd med intern tjafs, utse broder tuck eller vem fan som helst till envåldig härskare i 1år, och stoppa upp alla djävla nomineringar i ändalyktan. Är medlemmarna inte nöjda efter 1 år, så rösta på någon annan.Kattskrället skrev:Ok, då tar bbauto över bollen och fortsätter medlingsdiskussionerna här så slutar jag att "trolla" med en gång.bbauto skrev:Nu får la du fan ge dig!? Du hade inte lyckats bättre som heltidsanställt troll från Redmond.Kattskrället skrev:Glöm det!
Tack och adjö.
- bbauto
janne-5011 skrev:kanske moderatorerna kunde skärpa övervakningen lite nu.. med anledning av de 3-4 sista messen?

- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Hur vill du att jag skall ta, eller uppfatta detta?bbauto skrev:janne-5011 skrev:kanske moderatorerna kunde skärpa övervakningen lite nu.. med anledning av de 3-4 sista messen?Jag tar det som en man!!
Själv gissar jag på någon form av kritik mot mig, men självfallet vill jag höra din förklaring.. . utse broder tuck eller vem fan som helst till envåldig härskare . . .
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- bbauto
Absolut inte! såvida du inte går under fler nick, vilket jag inte tror.Broder Tuck skrev:Hur vill du att jag skall ta, eller uppfatta detta?bbauto skrev:janne-5011 skrev:kanske moderatorerna kunde skärpa övervakningen lite nu.. med anledning av de 3-4 sista messen?Jag tar det som en man!!
Själv gissar jag på någon form av kritik mot mig, men självfallet vill jag höra din förklaring.. . utse broder tuck eller vem fan som helst till envåldig härskare . . .

Säger lite om hur illa situationen är. Vi behöver göra nåt snabbt istället för att tjafsa runt. upnorth har redan gjort en hel del bra inlägg som fört detta framåt.bbauto skrev:Jag bryr mig inte om vem som sitter vid ratten, så länge man styr åt rätt håll, dvs antipoden mot Redmond.
Bra jobbat upnorth.

Skulle nåt sånt här kunna fungera tror ni?
Jag tycker att man skall lägga ned detta att alla skall bestämma om allt hela tiden, det skall röstas för minsta lilla sak. Detta håller inte.
Låt de som är admins och mods sköta om forumet och sätta reglerna enligt vad Locot föreskriver, detta behöver inte ens röstas om. Ge Hund och de andra samma makt som admins och mods har i alla andra forum och låt dem sparka bråkstakar utan anmälningar till förtroenderåd och ändlöst tjafs i forumet. Annars så blir allt en evig röra här.
Och sätt någon eller några som får driva Ubuntu Sverige framåt som alla här har förtroende för och som har gjort mycket för föreningen, utan att alla skall lägga sig i och tjafsa om varje litet beslut som tas.
Det är inte diktatoriskt utan fungerar så i övriga föreningar också. Kör vi anarkivägen så blir allt en salig röra för alla. Vi får lita på att de som vi valt gör sitt bästa och ett riktigt bra jobb för Ubuntu, om inte så åker de lika snabbt som de blev tillsatta nästa gång det väljs nya till uppdraget.
Först då kan vi nog få iordning på detta.
Jag tycker att man skall lägga ned detta att alla skall bestämma om allt hela tiden, det skall röstas för minsta lilla sak. Detta håller inte.
Låt de som är admins och mods sköta om forumet och sätta reglerna enligt vad Locot föreskriver, detta behöver inte ens röstas om. Ge Hund och de andra samma makt som admins och mods har i alla andra forum och låt dem sparka bråkstakar utan anmälningar till förtroenderåd och ändlöst tjafs i forumet. Annars så blir allt en evig röra här.
Och sätt någon eller några som får driva Ubuntu Sverige framåt som alla här har förtroende för och som har gjort mycket för föreningen, utan att alla skall lägga sig i och tjafsa om varje litet beslut som tas.
Det är inte diktatoriskt utan fungerar så i övriga föreningar också. Kör vi anarkivägen så blir allt en salig röra för alla. Vi får lita på att de som vi valt gör sitt bästa och ett riktigt bra jobb för Ubuntu, om inte så åker de lika snabbt som de blev tillsatta nästa gång det väljs nya till uppdraget.
Word! +10000!!Hatten skrev:Skulle nåt sånt här kunna fungera tror ni?
//FH
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
- fonsterbage 2.0
Sakta men säkert, precis som jag hela tiden hävdat, kommer dessa ändlösa diskussioner till slut bara hamna i att vi uppfinner hjulet på nytt.
"Och sätt någon eller några som får driva Ubuntu Sverige framåt som alla här har förtroende för och som har gjort mycket för föreningen, utan att alla skall lägga sig i och tjafsa om varje litet beslut som tas.
Först då kan vi nog få iordning på detta", skriver Hatten.
Precis. När några ser motsättningar att bygga barrikader kring ser jag genom mina glasögon likheter. Den styrelse som Farmfield m fl förespråkade torde trots allt innehålla samma funktioner som Urban Anjar ville konkretisera i sina förslag. Den separering av forumdelarna alla (nästan) förespråkat borde vara möjlig att hitta en lösning på. Verkar mest vara en teknisk fråga.
Och så vidare.
Det kommer bli nödvändigt att formalisera hur det här ska fungera - vi behöver bli som övriga föreningar. Vi behöver bli förening.
Jag tycker vi spar på brösttonerna nu. Urban har gjort och gör ett jättejobb för Ubuntu. Som propagandist bland icke omvända är han oöverträffad. Den häxjakt mot Urban som pågår är inte värdig, vare sig för Urban, häxjägarna eller ubuntu.
I den pågående konflikten kanske han inte hållit måttet, men jag undrar just vem som skulle gjort det? Alla borde ställa sig den frågan. I vart fall jag skulle inte ha fixat det.
Det är inte otroligt att det i kulisserna figurerar någon viking med grumliga motiv men med slipat svärd. Som fixar allt. Jag vet inte. Får dåliga vibbar och associationer.
"Och sätt någon eller några som får driva Ubuntu Sverige framåt som alla här har förtroende för och som har gjort mycket för föreningen, utan att alla skall lägga sig i och tjafsa om varje litet beslut som tas.
Först då kan vi nog få iordning på detta", skriver Hatten.
Precis. När några ser motsättningar att bygga barrikader kring ser jag genom mina glasögon likheter. Den styrelse som Farmfield m fl förespråkade torde trots allt innehålla samma funktioner som Urban Anjar ville konkretisera i sina förslag. Den separering av forumdelarna alla (nästan) förespråkat borde vara möjlig att hitta en lösning på. Verkar mest vara en teknisk fråga.
Och så vidare.
Det kommer bli nödvändigt att formalisera hur det här ska fungera - vi behöver bli som övriga föreningar. Vi behöver bli förening.
Jag tycker vi spar på brösttonerna nu. Urban har gjort och gör ett jättejobb för Ubuntu. Som propagandist bland icke omvända är han oöverträffad. Den häxjakt mot Urban som pågår är inte värdig, vare sig för Urban, häxjägarna eller ubuntu.
I den pågående konflikten kanske han inte hållit måttet, men jag undrar just vem som skulle gjort det? Alla borde ställa sig den frågan. I vart fall jag skulle inte ha fixat det.
Det är inte otroligt att det i kulisserna figurerar någon viking med grumliga motiv men med slipat svärd. Som fixar allt. Jag vet inte. Får dåliga vibbar och associationer.