Angående min avgång

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Angående min avgång

Inlägg av ZX Spectrum »

janne-5011 skrev:blivit "portad" 48h pga sin, naturligtvis, alldeles egna avgångstråd.
Sorry men jag förstår inte denna mening. Har den portade skapat en tråd, i så fall vilken?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

Urban Anjar skrev:
upnorth skrev:
5) Jag tror vi är överens om att de som gör något ska få jobba ifred.
Alltså vad fan är det här för jävla punkt!?

Kan du specificera vilka det är som "inte gör något" och som ska sluta störa de andra? Det enda jag är "överens om" vad gäller att "göra nytta" här är att alla borde få en chans att hjälpa till oavsett om man bara har åsikter att komma med.
Där kan vi vara överens om att vi inte är överens.
Det hade varit trevligt om de medlemmar som är överens med dej Urban Anjar hör av sej med ett inlägg i den här tråden...
Användarvisningsbild
janne-5011
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av janne-5011 »

http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=85&t=39994
ZX Spectrum skrev:
janne-5011 skrev:blivit "portad" 48h pga sin, naturligtvis, alldeles egna avgångstråd.
Sorry men jag förstår inte denna mening. Har den portade skapat en tråd, i så fall vilken?
Debian är den klippa varpå 5011 vilar
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

janne-5011 skrev: Isf kan inte den personen delta i morgondagens möte vilket i sin tur betyder att en fraktion tappat sin kanske främsta företrädare.
En avstängningen i forumet gäller inte i IRC-kanalen eller sändlistan så det finns inget som hindrar att vederbörande att delta i mötet.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
janne-5011

Inlägg av janne-5011 »

ok
vulfgar skrev:
janne-5011 skrev: Isf kan inte den personen delta i morgondagens möte vilket i sin tur betyder att en fraktion tappat sin kanske främsta företrädare.
En avstängningen i forumet gäller inte i IRC-kanalen eller sändlistan så det finns inget som hindrar att vederbörande att delta i mötet.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

janne-5011 skrev:http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=85&t=39994
ZX Spectrum skrev:
Den kommentaren var bortmodererad från Urban Anjars tråd "Angående min avgång".
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

janne-5011 skrev:ok jag ska hålla mig on-topic:avgångar och dramaqueenande

är det bara jag som tycker det är lite smågalet att under rubriken Angående min avgång TS fortsätter debattera och flytta fram postionerna. Under tiden har en debattör som tidigare själv blivit otroligt dåligt behandlad under dagen (vilket inte ngn moderator gjorde ngt åt) blivit "portad" 48h pga sin, naturligtvis, alldeles egna avgångstråd.

Isf kan inte den personen delta i morgondagens möte vilket i sin tur betyder att en fraktion tappat sin kanske främsta företrädare.

Jag börjar tro att dom här en-om-dan-dramaqueenavgångarna som ju förmedlar " det är synd om jag som så mkt försökt och vill så väl, tyck synd om mig" är en del av valkampanjen.
Man får vänja sig. :)
Alla borde FÅ ha sin egen avgångstråd.

Detta är bara exempel och axplock på dagsläget även om dygnet inte är slut ännu och mer kan hända.
______________________________________________________________________________________________________________________

Det var med största sannolikhet inte dig jag syfta på.

JA! Men vad har mötet för betydelse. Det bli ändå som Urban vill. Vi är hänvisade till en undanskymd plats i källaren. Ibland får vi lite smulor att dela på.

All makts hemlighet består av att man vet att andra är ännu fegare än man själv.

Men jag föredrar det här: Det finns ingen större makt än skrattets.

Pink Panther

;)
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

Urban,

har du noterat att kattskrället har blivit avstängd i 48 timmar efter ett inlägg i din tråd här?

Jag såg det först nu, kl 00:09 idag.

Det var moderatorn webakke, din blivande granne, som tydligen var exekutor i detta fallet.
Den som du snart skall dricka pilsner med, när du har flyttat in i det nya huset. Som jag
kan se, av det bortmodererade inlägget, finns inte särdeles mycket, som föranleder en åt-
gärd av detta slag.

Det verkar vara särdeles "ömfotat" om du nu dristar dig till att vilja höra min mening i saken.

Känner du hur vindarna drar kring fötterna? Det drar kallt och man vill svepa filten allt närmre
omkring sig.

Du verkar vara där nu. Där, dit ingen av oss ville gå, efter att ha blivit utsatt så, som vi
en gång blev, under den gamla (förra) ledningen.

Det är säkerligen berikande att kunna få känna lite av det som andra, tidigare har känt,
i motsvarande situationer. Men känner du dig tillfreds med vad du nu ser?

Den bila som en gång svävade över våra huvuden (ditt och mitt, fler med oss) har du nu
indirekt låtit sväva över någon annans huvud, även om webakke höll i skaftet denna gång.

Är det så här du vill avsluta din tid i Ubuntu Sverige?

Puttar du fram någon nu, för att låta mig följa samma väg som kattskrället fick vandra ikväll?

Kommer du ihåg, hur han var en av de få, som inifrån forumet för drygt två år sedan,
kämpade för alla oss bannades rätt? Hur vi försökte gissa hur länge han skulle kunna agera
så, utan att själv bli nagelfaren?

Honom har forumets representant idag, låtit stänga av?

Det kändes kanske inte så tungt ändå? Att låta maktmedlem ta överhand över förnuftet. Att
hellre slå till, än utstå en kritikers smälek.

Du och jag som trodde annorlunda en gång på tiden. Tänk så det kan bli. Hur situationer av
olika de slag, kan få en att revidera sina idéal. Sådana gånger känns det förmodligen bra,
att ha gedigna krafter som webakke till att utföra sitt hantverk, så att man själv slipper att
besudla sina egna händer. . . .

Jag förstår fortfarande inte VAD i inlägget som var så farligt, att det förtjänade en sådan
repressalie. Det vet nog enbart du och webakke. När ni svingar era ölbägare där hemma
på Ölands landsbrygd, samtalar ni förstås om sådant. (Jodå, jag ser stavningen av landsbygd.
Det kändes bara lite bättre så här)l

Minns, för en kort stund, hur det kändes att vara en av de utsatta.

OKI, tiden går, minnesbilder bleknar.

Men ett övertramp mot en annan mänsklig individ, det kan aldrig bli ogjort. Det blir som en
tatuering, den låter sig svårligen tas bort.

Jag sörjer den Urban jag har slagits med. Som jag har kämpat för rättvisa för flertalet med.
Nu väntar jag bara på att dina handräckare skall nå även mig. Det känns sorgligt, men inte
särdeles förvånande, så som du har kommit att agera under sistlidna tid.

Jag sörjer den Urban som jag kämpade med. Men som nu har försvunnit ut och ifrån mig.
Oavsett vilket, så önskar jag dig lycka till, i det som du idag prioriterar, skilt från vad vi en
gång prioriterade.

Nu får du smaka "deras" soppa, dem vi kämpade och slogs mot, en gång. Jag hoppas att
den smakar så gott, att du tycker den vara värd, det som du har lämnat, för att få ta den i
din mun.

Tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
janne-5011

Inlägg av janne-5011 »

Har sagt det förut och du bekräftar det igen: Broder Tuck du har en poetisk ådra :)
Broder Tuck skrev:Urban,
Det kändes kanske inte så tungt ändå? Att låta maktmedlem ta överhand över förnuftet. Att

Tukken
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

janne-5011 skrev:Har sagt det förut och du bekräftar det igen: Broder Tuck du har en poetisk ådra :)

Tukken
;D
Ändock skriver jag det i svårmod och som om det funnes en tår i mitt öga.
Det är f*n, att det skall behöva långbänkas på detta vis . . . :'(

Tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Det är f*n, att det skall behöva långbänkas på detta vis . . . :'(
Det behövs egentligen inga långbänkar tror jag.

Man lägger fram sina förslag/motioner och så är det bra med det.

Undviker man att lyckas (lockas) hamna i klinch med meningsmotståndarna och låta sig hamna i långa och djupa diskussioner så löser det mycket.

Man ska heller inte låta sig provoceras!

8)
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Denna tråd är ett exempel på hur en diskussion flippar ur. Jag fick inte låsa den för Urban utan låter därför bli. Däremot tar jag fullt avstånd från sådana här ickekonstruktiva diskussionstrådar.
Bild
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

har du noterat att kattskrället har blivit avstängd i 48 timmar efter ett inlägg i din tråd här?

Jag såg det först nu, kl 00:09 idag.

Det var moderatorn webakke, din blivande granne, som tydligen var exekutor i detta fallet.
Den som du snart skall dricka pilsner med, när du har flyttat in i det nya huset. Som jag
kan se, av det bortmodererade inlägget, finns inte särdeles mycket, som föranleder en åt-
gärd av detta slag.

Det verkar vara särdeles "ömfotat" om du nu dristar dig till att vilja höra min mening i saken.

Känner du hur vindarna drar kring fötterna? Det drar kallt och man vill svepa filten allt närmre
omkring sig.

Du verkar vara där nu. Där, dit ingen av oss ville gå, efter att ha blivit utsatt så, som vi
en gång blev, under den gamla (förra) ledningen.

Det är säkerligen berikande att kunna få känna lite av det som andra, tidigare har känt,
i motsvarande situationer. Men känner du dig tillfreds med vad du nu ser?

Den bila som en gång svävade över våra huvuden (ditt och mitt, fler med oss) har du nu
indirekt låtit sväva över någon annans huvud, även om webakke höll i skaftet denna gång.

Är det så här du vill avsluta din tid i Ubuntu Sverige?

Puttar du fram någon nu, för att låta mig följa samma väg som kattskrället fick vandra ikväll?

Kommer du ihåg, hur han var en av de få, som inifrån forumet för drygt två år sedan,
kämpade för alla oss bannades rätt? Hur vi försökte gissa hur länge han skulle kunna agera
så, utan att själv bli nagelfaren?

Honom har forumets representant idag, låtit stänga av?

Du och jag som trodde annorlunda en gång på tiden. Tänk så det kan bli. Hur situationer av
olika de slag, kan få en att revidera sina idéal. Sådana gånger känns det förmodligen bra,
att ha gedigna krafter som webakke till att utföra sitt hantverk, så att man själv slipper att
besudla sina egna händer. . . .

Jag förstår fortfarande inte VAD i inlägget som var så farligt, att det förtjänade en sådan
repressalie. Det vet nog enbart du och webakke. När ni svingar era ölbägare där hemma
på Ölands landsbrygd, samtalar ni förstås om sådant. (Jodå, jag ser stavningen av landsbygd.
Det kändes bara lite bättre så här)l

Minns, för en kort stund, hur det kändes att vara en av de utsatta.

OKI, tiden går, minnesbilder bleknar.

Men ett övertramp mot en annan mänsklig individ, det kan aldrig bli ogjort. Det blir som en
tatuering, den låter sig svårligen tas bort.

Jag sörjer den Urban jag har slagits med. Som jag har kämpat för rättvisa för flertalet med.
Nu väntar jag bara på att dina handräckare skall nå även mig. Det känns sorgligt, men inte
särdeles förvånande, så som du har kommit att agera under sistlidna tid.

Jag sörjer den Urban som jag kämpade med. Men som nu har försvunnit ut och ifrån mig.
Oavsett vilket, så önskar jag dig lycka till, i det som du idag prioriterar, skilt från vad vi en
gång prioriterade.

Nu får du smaka "deras" soppa, dem vi kämpade och slogs mot, en gång. Jag hoppas att
den smakar så gott, att du tycker den vara värd, det som du har lämnat, för att få ta den i
din mun.

Tukken

Broder, modereringen är inte något jag ansvarar för, det sköter moderatorerna och är man missnöjd med deras jobb vänder man sig till förtroenderådet, därom tror jag vi är överens.

Kanske var den väl hård, kanske inte. Å andra sidan har det passerat en hel del som gott och väl räckt för varningar. Moderatorernas jobb är inte enkelt när drevet går på det här viset.

Att se dig agera i det här sällskapet är synnerligen anmärkningsvärt. Det är uppenbarligen inte mycket kvar av dina ideal från sherwoodskogarna. När dina nyfunna vänner tagit makten blir det säkert mycket mer av det du just kritiserat. Oftare, hårdare och längre in i evigheten, så var det förra gången och så lär det bli igen.

Men det är tydligen så du vill ha det på gamla dar.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Åååååkejjjjjj....
Vad ska man säga?!

Tagga ner!

Allihop!
Det börjar gå litet långt nu och så länge invektiven haglar på det ena eller andra sättet, så lär detta framstå som en internetsåpa(soppa?) värd namnet.
Ta ett steg tillbaks. Då kommer ni kanske i bästa fall såpass långt från varandra att ni inte kan nå varandra och fortsätta slåss. Detta vore det bästa för forumet, ur alla synvinklar. Låt vara att stridigheterna drar åskådare och kanske t.o.m. nya medlemmar (jodå, vi har sett det förr!).

Stå nu där - en bit ifrån varandra - och se er omkring.
Och nu, med sikten fri åt alla håll, se på er själva och vad ni håller på med egentligen.

Sorgligt!!
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

Grön Göling skrev:Åååååkejjjjjj....
Vad ska man säga?!

Tagga ner!

Allihop!
Det börjar gå litet långt nu och så länge invektiven haglar på det ena eller andra sättet, så lär detta framstå som en internetsåpa(soppa?) värd namnet.
Ta ett steg tillbaks. Då kommer ni kanske i bästa fall såpass långt från varandra att ni inte kan nå varandra och fortsätta slåss. Detta vore det bästa för forumet, ur alla synvinklar. Låt vara att stridigheterna drar åskådare och kanske t.o.m. nya medlemmar (jodå, vi har sett det förr!).

Och nu, med sikten fri åt alla håll, se på er själva och vad ni håller på med egentligen.

Sorgligt!!
Mitt i prick! :-*
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
webaake

Inlägg av webaake »

Tur vi har Gröngöling och Vulfgar! Kan inte ni ta över alltihop? De enda som håller huvudet kallt.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

webaake skrev:Tur vi har Gröngöling och Vulfgar! Kan inte ni ta över alltihop? De enda som håller huvudet kallt.
Ja det får vi hoppas med en så inkompetent moderatorkår som du ska representera webaake.
Xcore

Inlägg av Xcore »

webaake skrev:Tur vi har Gröngöling och Vulfgar! Kan inte ni ta över alltihop? De enda som håller huvudet kallt.
Jag såg det på inläggen riktade till mig igår.................

Och inte kunde jag svara på dem heller, tack vare dig.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

vulfgar skrev:
Vad ska man säga?!

Tagga ner!

Allihop!

Sorgligt!!
Ni har verkligen inte fattat hur engagerade folk är i det här, har ni?

Det må se ut och låta som en sandlåda med 5-åringar, men hur annars har ni tänkt att vi ska reda ut saker och ting här? T.ex. menar tydligen Urban att jag inte har nåt här att göra för att jag typ bara har idéer till hur webbplatsen bör drivas och utvecklas, alltså att bara själva "görandet" av support och annat är värt något för gemenskapen i hans ögon.

Ni måste förstå att sådant gör en förbannad. Det finns många andra exempel, det här var bara ett jag kunde relatera till själv och som ganska väl beskriver varför jag haft svårt att behärska mig i studnder.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

upnorth skrev:
vulfgar skrev:
Vad ska man säga?!

Tagga ner!

Allihop!

Sorgligt!!
Ni har verkligen inte fattat hur engagerade folk är i det här, har ni?

Det må se ut och låta som en sandlåda med 5-åringar, men hur annars har ni tänkt att vi ska reda ut saker och ting här? T.ex. menar tydligen Urban att jag inte har nåt här att göra för att jag typ bara har idéer till hur webbplatsen bör drivas och utvecklas, alltså att bara själva "görandet" av support och annat är värt något för gemenskapen i hans ögon.

Ni måste förstå att sådant gör en förbannad. Det finns många andra exempel, det här var bara ett jag kunde relatera till själv och som ganska väl beskriver varför jag haft svårt att behärska mig i studnder.
Görandet när det gäller webbplatsen är minst lika välkommet. Vad vi behöver är folk som fokuserar på ett område och lägger verklig energi på just det, utan att flyga runt som ilskna spyflugor och störa andra i arbetet. Bara idéer gör ingen webbplats, de måste förvandlas till CSS, HTML, PHP, SQL och allt vad det nu heter. Patches are welcome ;D
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Låst

Återgå till "Ubuntu Sverige"