Kan nån sätta stopp för webaake

Diskussion gällande forumet
Xcore

Kan nån sätta stopp för webaake

Inlägg av Xcore »

Innan han gör mer skada?

Hund?

Du modererar inget på egen hand webaake utan att ha diskuterat saken med övriga moderatorer och helst en admin.

Så, lägg ned den där teatern.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Kan nån sätta stopp för webaake

Inlägg av ZX Spectrum »

Du får EN chans att förklara dig innan jag tar bort denna tråden.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Xcore

Inlägg av Xcore »

ZX Spectrum skrev:Du får EN chans att förklara dig innan jag tar bort denna tråden.
Han modererade bort och stängde av en medlem på eget bevåg. Trots att det fanns betydligt värre inlägg att ta bort i så fall.
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 64#p320664

Så, han bör tappa sina mod rättigheter omgående.

Missbruk.

Dessutom finns INGET i detta inlägg som motiverar avstängning, speciellt inte om man jämför med tidigare gjorda inlägg på trådarna vi hålls i just nu.

Sen är han granne och god vän med Urban. (tydligen)

Nu är vi på MITT område, som admin i 5 olika forum.

Jag hade sparkat en sån mod direkt.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Man kan inte gå med mätsticka och se vem som gjorde vad utan det är som i vanliga livet. Tjuvåker man på bussen så kan man att åka dit. Skulle det vara rättvist så skulle alla som tjuvåker få en böteslapp.
I detta fallet bedömde Webaake att en varning åt Kattskrället var befogat och vi rättar oss efter detta. Däremot riskerar du också en varning om du fortsätter med dina personangrepp på Webaake så LÄGG AV!!!
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Xcore

Inlägg av Xcore »

Görs inget, mailar jag Jono...nu.

Men först Hund.
Xcore

Inlägg av Xcore »

ZX Spectrum skrev:Man kan inte gå med mätsticka och se vem som gjorde vad utan det är som i vanliga livet. Tjuvåker man på bussen så kan man att åka dit. Skulle det vara rättvist så skulle alla som tjuvåker få en böteslapp.
I detta fallet bedömde Webaake att en varning åt Kattskrället var befogat och vi rättar oss efter detta. Däremot riskerar du också en varning om du fortsätter med dina personangrepp på Webaake så LÄGG AV!!!
Modereringen var så fel den kunde bli, och gjordes på "eget bevåg", partiskt dessutom. Finns ingen ursäkt för detta så sluta med att försöka hålla någon bakom ryggen bara för att du är mod.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Hatten skrev:Görs inget, mailar jag Jono...nu.

Men först Hund.
Ja, maila Jono så får vi se vad som händer. Detta hot skrämmer inte mig speciellt mycket.
Bild
Xcore

Inlägg av Xcore »

Mail på väg till Jono alldeles strax.

Och du tappade all trovärdighet som moderator, du borde tas ifrån moderatorrättigheterna.

Annars kan inte forumet fortsätta eftersom all trovärdighet är borta.

Du har hållt en bakom ryggen och agerat partisk, därmed försvann trovärdigheten.
Xcore

Inlägg av Xcore »

Jag fick ett mail från någon som sa att jag ALDRIG kan vinna en strid mot en moderator.

Säger detta något? ;)

Tänkte det..........

Hade varit klyftigare att inte skicka nåt mail till mig.

Tråd sparad till hårddisk, mail också.

Undrar vad Jono tycker om detta.
Användarvisningsbild
webaake
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av webaake »

OK för mig.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Xcore

Inlägg av Xcore »

webaake skrev:OK för mig.
Man kan aldrig bygga ett forum på att en moderator aldrig kan tillrättavisas.

Då är det ingen ärlighet i det längre.

Och i så fall kan vi lika gärna lägga ned, eller hur?
Senast redigerad av 1 Xcore, redigerad totalt 19 gånger.
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

hmm, DimX..
Det är ingenting. Det har fulmodererats på ännu mindre och man har å andra sidan släppt upp mycket värre.
Så länge du håller dig till sakfrågan så anser jag tråden får leva IMHO.
Webaake såg det som ett personangrepp på UA. Du anser att han modererat fel. Du ska du anmäla detta till FR. Innan du mailar Jono.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Skickade ett PM till honom för att han använde 48 timmars ban, time-out innebär i dagsläget 24 timmar då de nya reglerna inte gäller än (eller har jag missat nåt?).
Xcore

Inlägg av Xcore »

Ulsak skrev:hmm, DimX..
Det är ingenting. Det har fulmodererats på ännu mindre och man har å andra sidan släppt upp mycket värre.
Webaake såg det som ett personangrepp på UA. Du anser att han modererat fel. Du ska du anmäla detta till FR. Innan du mailar Jono.
Jo, det modererades partiskt och fanns betydligt värre inlägg. att stänga av någon för detta, var droppen, på helt eget bevåg dessutom.

Sen får jag desssutom mail från någon (som definitivt inte skulle skickat det) och sade att man aldrig kan vinna över en moderator. Det kom från helt fel person, som redan sitter löst till.
Xcore

Inlägg av Xcore »

upnorth skrev:Skickade ett PM till honom för att han använde 48 timmars ban, time-out innebär i dagsläget 24 timmar då de nya reglerna inte gäller än (eller har jag missat nåt?).
Jag hittade inget i det inlägget som motiverade det.

Gjorde du?

Då fanns det betydligt värre inlägg att ta bort.

Man får dessutom inte stänga av någon på helt eget bevåg, det måste ske i samråd med övriga moderatorer.

Fel 1 - Avstängningen
Fel 2 - Gjord på helt eget bevåg
Fel 3 - Fanns betydligt värre inlägg

3 av 3 möjliga fel.

Jag rekommenderar att han tappar sina modrättigheter efter att ha missbrukat dem.
Senast redigerad av 1 Xcore, redigerad totalt 19 gånger.
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Hatten skrev:
upnorth skrev:Skickade ett PM till honom för att han använde 48 timmars ban, time-out innebär i dagsläget 24 timmar då de nya reglerna inte gäller än (eller har jag missat nåt?).

Gjorde du?

Man får dessutom inte stänga av någon på helt eget bevåg, det måste ske i samråd med övriga moderatorer.
Men lägg ägg, moderatorernas jobb är att handla på eget bevåg, fatta hur bakbundna de skulle bli om de behövde diskutera allt först.
Och Kattskrället var helt klart på gränsen, Urban må vara en "offentlig" person men egentligen har både jag och katten brytit mot nettiketten de senaste dagarna.
Xcore

Inlägg av Xcore »

upnorth skrev:
Hatten skrev:

Gjorde du?

Men lägg ägg, moderatorernas jobb är att handla på eget bevåg, fatta hur bakbundna de skulle bli om de behövde diskutera allt först.
Och Kattskrället var helt klart på gränsen, Urban må vara en "offentlig" person men egentligen har både jag och katten brytit mot nettiketten de senaste dagarna.
Nej, en avstängning måste minst en moderator till ha varit med om.

Dessutom fanns inget i inlägget som motiverade avstängningen.

Jag hittar inget, gör du?

Svara på frågan är du snäll.

Plocka ut "vad" som motiverade en avstängning.

Hittar du inget så är den felaktig.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

@Hatten

Om du är färdig i denna tråden nu så låser jag den. Som jag sa tidigare så varsegod och skicka mailet till Jono. Det blir säkert bra om han kommer hit och hjälper oss.

Sen kan jag bara säga att oavsett vad vi moderatorer gör så är det bara en massa gnäll. Varför tror du att det har modererats så lite i forumet egentligen?
Oavsett om Webaake gjort rätt eller fel så har han varit en av dom som gjort mest nytta här bland moderatorerna. Jag skäms över att jag har varit overksam långa tider.
Ulsak skrev:hmm, DimX..
Därför vill jag sätta stopp för alla dessa irriterande diskussioner som inte leder till annat än gräl. Vi moderatorer (som är aktiva) hinner inte med att gå igenom dessa och hur vi än gör så blir det fel. Där har du hela situationen i ett nötskal. Sen har vi personer med befattningar här som säger typ "äh, det är bara bra med diskussioner". Sen om vi moderatorer drabbas av skiten är ingen som tar någon notis om.
Bild
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Hatten skrev:
upnorth skrev:
Hatten skrev:

Gjorde du?

Nej, en avstängning måste minst en moderator till ha varit med om.

Dessutom fanns inget i inlägget som motiverade avstängningen.

Jag hittar inget, gör du?

Svara på frågan är du snäll.

Plocka ut "vad" som motiverade en avstängning.
Time-out kan användas för att stänga ute användare som "kokar över", han har inte blivit avstängd som i efter 3 varningar, jag tror att du blandar ihop begreppen. Time-out utformades specifikt för att enskilda moderatorer skulle kunna lugna ner en situation som blir för hetsig.
Xcore

Inlägg av Xcore »

Plocka ut "vad" som motiverade avstängningen.

upnorth?
ZXspectrum

Kan ni inte?

Inte jag heller, alltså är modereringen fel.

Visa mig "vad" i hans inlägg som motiverade avstängningen, tack.

Istället för en massa struntprat. :)

Så, jag väntar.

Men jag har inte väntat mig ett svar, eftersom det inte finns något.

All trovärdighet borta................

Man kan inte vinna mot en mod sa någon visst, undrar vem. ::)
Senast redigerad av 2 Xcore, redigerad totalt 19 gång.
Låst

Återgå till "Forum"