upnorth skrev:Det känns bara som att du står och snackar om det alla redan fattat, och att effektivisera supporten är väl knappast en prioritet eftersom alla verkar menar att diskussioner som den här bara stör den redan fint fungerande supporten?
Det jag vill göra är att effektivisera diskussionerna genom att få folk på plats som snabbt kan verkställa smarta idéer så att vi slipper debatten om huruvida de är smarta eller inte. Det är diskussionerna som måste bli kortare, inte supporten som behöver bli effektivare.
Bra, jag tror du börjar fatta vart jag vill komma. Jag vill just att de som är aktiva i supporten så långt som möjligt ska få bestämma i sitt "kungarike". Du och jag eller en kommande ledning, av vad slag det vara må, vet nog inte mycket om vad som kan förbättras eller effektiviseras där. Mina "förslag" var inga förslag egentligen utan bara exempel på hur man kan tänka.
Du och jag ska lägga oss i så lite som möjligt eftersom vi inte är så aktiva på den kanten. Däremot bör vi se till att det finns en vettig "infrastruktur" - med det menas ju normalt vägar, järnvägar, telenät och så'nt, men här syftar jag på
forumet, som teknisk plattform och
moderering i första hand. Även
design, som ligger dig varmt om hjärtat, har sin betydelse, men jag tror den är viktigare för marknadsföringen, men skitsamma.
Supporten ska ha möjlighet att ställa krav på lämpliga tekniska lösningar, en vettig moderering och en bra design. Det här gör
supportgruppen upp med
teknikgruppen,
modereringsgruppen och
designgruppen.
Normalt sett bör det här vara "ett självspelande piano". Grupperna kommunicerar inbördes, det behövs inga omröstningar och diskussioner och förhoppningsvis blir det inte heller något som en ledning, hur den nu kommer att se ut, behöver peta speciellt mycket på.