Vilken legitimitet har irc-mötet på onsdag?
-
Re: Vilken legitimitet har irc-mötet på onsdag?
Jag drar även tillbaka mitt förslag till IRC-mötet!
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Då jag/vi fått kritik för vårt tillbakadragande av motionen vill jag föreslå följande vilket jag är säker jag har full backning på från medförfattarna bakom vår motion.
IRC-mötet kommer inte anses ha nån legitimitet, och det kommer att raljeras dygnet runt både före och efter - och sen skall det diskuteras i veckor om vad mötet innebar och hur saker skall genomföras för att till slut inte kunna genomföras för det då bara är tre personer kvar som orkar bry sig...
Detta är det enda vi skulle acceptera i detta läget är:
1. Avblås IRC-mötet och utlys ett val NU.
2. Maila DIREKT till alla i gemenskapen med länkar till förslagen.
3. Dom som har presenterar en komplett lösning.
4. Lösningarna presenteras i låsta trådar. Folk kan diskutera ihjäl dom, men inte i trådarna.
5. En vecka efter mailet gått ut genomförs valet som pågår i en vecka.
6. Alternativet som vinner genomförs med början DIREKT efter valet.
7. Genomförandet sker under översikt av Fönsterbåge 2.0 eller Mek. Ap. (eller likvärdigt alternativ)
Annars är vi out, för vi diskuterar inte mer nu, det är helt meningslöst med allt spammande och obstruerande...
PS/ Jag tippar att det här inlägget endast kommer innebära att man diskuterar sönder dess innebörd i en vecka och bara på grund av det egentligen är meningslöst att posta, men jag gör det som svar på kritiken vi fått. /DS
IRC-mötet kommer inte anses ha nån legitimitet, och det kommer att raljeras dygnet runt både före och efter - och sen skall det diskuteras i veckor om vad mötet innebar och hur saker skall genomföras för att till slut inte kunna genomföras för det då bara är tre personer kvar som orkar bry sig...
4. Lösningarna presenteras i låsta trådar. Folk kan diskutera ihjäl dom, men inte i trådarna.
7. Genomförandet sker under översikt av Fönsterbåge 2.0 eller Mek. Ap. (eller likvärdigt alternativ)
Annars är vi out, för vi diskuterar inte mer nu, det är helt meningslöst med allt spammande och obstruerande...
PS/ Jag tippar att det här inlägget endast kommer innebära att man diskuterar sönder dess innebörd i en vecka och bara på grund av det egentligen är meningslöst att posta, men jag gör det som svar på kritiken vi fått. /DS
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Ni är helt otroliga...farmfield skrev: IRC-mötet kommer inte anses ha nån legitimitet, och det kommer att raljeras dygnet runt både före och efter - och sen skall det diskuteras i veckor om vad mötet innebar och hur saker skall genomföras
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ǁ Q: Why is top posting so bad?
- Urban Anjar
- Kontakt:
Vi brukar inte bestämma saker på IRC-möten. Beslutande här, i lite större eller mer kontroversiella frågor är omröstningar i forumet. Det vi kommer fram till på IRC-mötet får tas upp som forumomröstning en vecka, se'n kör vi på det som beslutats.
Vissa saker kan kanske förberedas under tiden. Till exempel nomineringar till någon form av supportgrupp. http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=39838
Vissa saker kan kanske förberedas under tiden. Till exempel nomineringar till någon form av supportgrupp. http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=39838
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag lägger ner min motion nu. Har tröttnat på dina spam i en motionstråd. Här är några exempel:Urban Anjar skrev:Vi brukar inte bestämma saker på IRC-möten. Beslutande här, i lite större eller mer kontroversiella frågor är omröstningar i forumet. Det vi kommer fram till på IRC-mötet får tas upp som forumomröstning en vecka, se'n kör vi på det som beslutats.
Här visas för en ny användare vad som gäller, alltså Urbans motion:
http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 20#p320012
Här förklaras vad Urbans förslag går ut på:
http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 40#p320026
Här visas nästan hela dokumentationen över Urbans motion:
http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 40#p320035
Tråden handlar inte om Urban Anjars motioner överhuvudtaget utan om man noterar förstakommentaren så är det en grupp-motion.
Notera att jag redan har modererat bort Urbans motion från denna tråden en gång. Känner mig sviken och detta är inte demokrati utan manipulation av demokratin för att få sina egna intressen att väga mer än konkurrenternas.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- Urban Anjar
- Kontakt:
@ ZX I en demokrati brukar man få tala för sina förslag. Att du som moderator inte gillar dem bör du bortse ifrån.
- farmfield
- Kontakt:
Och anledningen till varför vi drog tillbaka den.ZX Spectrum skrev:Tråden handlar inte om Urban Anjars motioner överhuvudtaget utan om man noterar förstakommentaren så är det en grupp-motion.
Notera att jag redan har modererat bort Urbans motion från denna tråden en gång. Känner mig sviken och detta är inte demokrati utan manipulation av demokratin för att få sina egna intressen att väga mer än konkurrenternas.
Du skall dessutom få fritt spelrum att genomföra dem. Step out or step up - så nu är det dags att visa vad du går för. Nu har du dessutom deklarerat att det inte finns några problem och att svikande siffror är en myt (*)... Då är det ju ingen kris, jag känner mig lättad. Och lycka till.Urban Anjar skrev:@ ZX I en demokrati brukar man få tala för sina förslag. Att du som moderator inte gillar dem bör du bortse ifrån.
(*) Jag undrar dock lite var dom 30% återkommande besökarna kom ifrån, dom som dök upp på .se över dagarna efter domen..? Zero Point Energy?
Senast redigerad av 2 farmfield, redigerad totalt 18 gång.
- ZX Spectrum
Du gjorde det i en tråd som handlade om en annan motion. Du får gärna ha motioner i egna trådar men ge f*n i att skriva dessa i andras motioner. Om det hela ska bli rättvist så kan man alltså posta sina motioner kors och tvärs i andra medlemmars motioner så blir det jättesnyggt, eller?Urban Anjar skrev:@ ZX I en demokrati brukar man få tala för sina förslag. Att du som moderator inte gillar dem bör du bortse ifrån.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- Urban Anjar
- Kontakt:
Man måste ju kunna jämföra och visa på att det finns förslag som man tycker är bättre eller aspekter på verkligheten som man anser att andra missat. Har du nån gång lyssnat på en riksdagsdebatt?ZX Spectrum skrev:Du gjorde det i en tråd som handlade om en annan motion. Du får gärna ha motioner i egna trådar men ge f*n i att skriva dessa i andras motioner. Om det hela ska bli rättvist så kan man alltså posta sina motioner kors och tvärs i andra medlemmars motioner så blir det jättesnyggt, eller?Urban Anjar skrev:@ ZX I en demokrati brukar man få tala för sina förslag. Att du som moderator inte gillar dem bör du bortse ifrån.
- ZX Spectrum
Detta betyder att den som skriker mest har vunnit, alltså du?Urban Anjar skrev:Man måste ju kunna jämföra och visa på att det finns förslag som man tycker är bättre eller aspekter på verkligheten som man anser att andra missat. Har du nån gång lyssnat på en riksdagsdebatt?ZX Spectrum skrev:Du gjorde det i en tråd som handlade om en annan motion. Du får gärna ha motioner i egna trådar men ge f*n i att skriva dessa i andras motioner. Om det hela ska bli rättvist så kan man alltså posta sina motioner kors och tvärs i andra medlemmars motioner så blir det jättesnyggt, eller?Urban Anjar skrev:@ ZX I en demokrati brukar man få tala för sina förslag. Att du som moderator inte gillar dem bör du bortse ifrån.
Dom som skriver motioner men inte nästlar sig in i andras motioner har ingen chans, är detta demokrati?
- Pink Panther
_________________________________________________________________________________Urban Anjar skrev:Man måste ju kunna jämföra och visa på att det finns förslag som man tycker är bättre eller aspekter på verkligheten som man anser att andra missat. Har du nån gång lyssnat på en riksdagsdebatt?ZX Spectrum skrev:Du gjorde det i en tråd som handlade om en annan motion. Du får gärna ha motioner i egna trådar men ge f*n i att skriva dessa i andras motioner. Om det hela ska bli rättvist så kan man alltså posta sina motioner kors och tvärs i andra medlemmars motioner så blir det jättesnyggt, eller?Urban Anjar skrev:@ ZX I en demokrati brukar man få tala för sina förslag. Att du som moderator inte gillar dem bör du bortse ifrån.
Ironi innebär nästan alltid att man vänder en nödsituation till överlägsenhet.
De som är för smarta att engagera sig i politik blir straffade genom att bli styrda av de som är dummare.
Pink Panther

Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
Det finns en medlem som lever i en helt annan dimension än vi övriga medlemmar, jag nämner inget namn för det är självklart för alla vilken jag menar.ZX Spectrum skrev:Detta betyder att den som skriker mest har vunnit, alltså du?Urban Anjar skrev:Man måste ju kunna jämföra och visa på att det finns förslag som man tycker är bättre eller aspekter på verkligheten som man anser att andra missat. Har du nån gång lyssnat på en riksdagsdebatt?ZX Spectrum skrev:Du gjorde det i en tråd som handlade om en annan motion. Du får gärna ha motioner i egna trådar men ge f*n i att skriva dessa i andras motioner. Om det hela ska bli rättvist så kan man alltså posta sina motioner kors och tvärs i andra medlemmars motioner så blir det jättesnyggt, eller?Urban Anjar skrev:@ ZX I en demokrati brukar man få tala för sina förslag. Att du som moderator inte gillar dem bör du bortse ifrån.
Dom som skriver motioner men inte nästlar sig in i andras motioner har ingen chans, är detta demokrati?
Det är han som pratar mest om att man ska vara varsam med sanningen, men själv verkar han vara väldigt "ovarsam med sanningen".
Det här påminner om en gammal saga, nämligen "Kejsarens nya kläder".
Finns det inte någon som känner "Kejsaren" som kan säja åt honom att det är dags att dra sej tillbaka.
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Nej Urban, du var tvungen att tvinga på folk dina åsikter eftersom ingen intresserade sig för dina motioner och frågade runt dem.Urban Anjar skrev:Man måste ju kunna jämföra och visa på att det finns förslag som man tycker är bättre eller aspekter på verkligheten som man anser att andra missat. Har du nån gång lyssnat på en riksdagsdebatt?ZX Spectrum skrev:Du gjorde det i en tråd som handlade om en annan motion. Du får gärna ha motioner i egna trådar men ge f*n i att skriva dessa i andras motioner. Om det hela ska bli rättvist så kan man alltså posta sina motioner kors och tvärs i andra medlemmars motioner så blir det jättesnyggt, eller?Urban Anjar skrev:@ ZX I en demokrati brukar man få tala för sina förslag. Att du som moderator inte gillar dem bör du bortse ifrån.
- farmfield
- Kontakt:
+1Kattskrället skrev:Nej Urban, du var tvungen att tvinga på folk dina åsikter eftersom ingen intresserade sig för dina motioner och frågade runt dem.
+1Pink Panther skrev:De som är för smarta att engagera sig i politik blir straffade genom att bli styrda av de som är dummare.

- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ja, vi ställer oss bakom detta. Att vi drog tillbaka förslaget var det mer eller mindre enighet om. Jag tycker att det ska finnas debatt om saker och ting. Men det blir rätt förvirrande och intill likhet manipulation om gör det på det här sättet. ( men vad vet jaG?, utpekad som kriminell kvittofifflare som man ärfarmfield skrev:Då jag/vi fått kritik för vårt tillbakadragande av motionen vill jag föreslå följande vilket jag är säker jag har full backning på från medförfattarna bakom vår motion.

I riktiga stämmor, kongresser, riksting..whatevva..så brukar man ha en redaktionsgrupp som sammanställer motioner och förslag och kontaktar motionsställarna om det kan tänka sig att förlika och stryka så att det blir någorlunda sammanhängande förslagprocess.
Hursomhelst! IRC-mötet kan ju ha funktionen att vissa personer har möjlighet att lufta åsikter, träna fingersättning och förbruka bandbredd. Men det mest demokratiska är att ställa motionerna mot varann för röstning här.
Jag håller med Ulsak till 100%Ulsak skrev:Ja, vi ställer oss bakom detta. Att vi drog tillbaka förslaget var det mer eller mindre enighet om. Jag tycker att det ska finnas debatt om saker och ting. Men det blir rätt förvirrande och intill likhet manipulation om gör det på det här sättet. ( men vad vet jaG?, utpekad som kriminell kvittofifflare som man ärfarmfield skrev:Då jag/vi fått kritik för vårt tillbakadragande av motionen vill jag föreslå följande vilket jag är säker jag har full backning på från medförfattarna bakom vår motion.
PS/ Jag tippar att det här inlägget endast kommer innebära att man diskuterar sönder dess innebörd i en vecka och bara på grund av det egentligen är meningslöst att posta, men jag gör det som svar på kritiken vi fått. /DS)
I riktiga stämmor, kongresser, riksting..whatevva..så brukar man ha en redaktionsgrupp som sammanställer motioner och förslag och kontaktar motionsställarna om det kan tänka sig att förlika och stryka så att det blir någorlunda sammanhängande förslagprocess.
Hursomhelst! IRC-mötet kan ju ha funktionen att vissa personer har möjlighet att lufta åsikter, träna fingersättning och förbruka bandbredd. Men det mest demokratiska är att ställa motionerna mot varann för röstning här.
Min tanke är att förtroendet för ubuntu-se.org, som det officiella LoCot i Sverige, måste återupprättas så snart som möjligt!
Det vore väl ganska tråkigt om Jono Bacon ska behöva avgöra den aktuella konflikten...