Jag har en intern minneskortläsare i datorn. Det är inga problem att läsa till exempel SD kort från digitalkameror.
Det går dock inte att läsa Sony M2 kort till Ericssontelefon isatt i en en M2 adapter. Kortet dyker helt enkelt inte upp. Jag har sökt på nätet och det verkar vara ett känt problem. Jag har försökt med några lösningsförslag, men inte lyckats få upp kortet.
Finns det några förslag här?
Kan inte läsa M2 minneskort
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kan inte läsa M2 minneskort
Senast redigerad av 1 Pavel, redigerad totalt 18 gånger.
- ThinLizzy
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Kan inte läsa M2 minneskort
har själv testat ett antal sådana adaptrar med samma resultat. de är inte bra.
jag pluggar in hela telefonen med en usb-kabel istället.
jag pluggar in hela telefonen med en usb-kabel istället.
-
Jag testar koppla in telefonen istället ikväll när jag kommer hem.
Har du bluetooth så använd det jag har inte kunnat koppla upp min Nokia via usb men med bluetooth kommer jag åt allt även kortet.Pavel skrev:Jag testar koppla in telefonen istället ikväll när jag kommer hem.
-
Nu har jag kopplat telefonen med sladd till USB. Det funkar jättebra! Inga problem att komma åt kort eller filer. Jag ska ta och testa Bluetooth också vad det lider. Jag är litet ny där så jag tar det stegvis.
Litet märkligt är det. I Vista funkar det att sätta in kortet i en adapter och flytta filer. Att ansluta med sladd brukar krascha... Det är tvärtom i Ubuntu. Sättet spelar ingen roll för mig så länge det funkar.
Nu slipper jag hur som helst gå in i Windows för att lägga över musik!
Litet märkligt är det. I Vista funkar det att sätta in kortet i en adapter och flytta filer. Att ansluta med sladd brukar krascha... Det är tvärtom i Ubuntu. Sättet spelar ingen roll för mig så länge det funkar.
Nu slipper jag hur som helst gå in i Windows för att lägga över musik!