suddiga fönsterramar?

Skrivbordsmiljöer, fönsterhanterare och desklets
Användarvisningsbild
TweekiE
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

suddiga fönsterramar?

Inlägg av TweekiE »

har sett att det går att ha suddiga fönsterramar hurdå? eller är det någon reflektion??
tack för svar ,
/95monye

EDIT: jag vet inte om tråden ligger på rätt ställe annars får någon mod något göra.
Användarvisningsbild
JeyPeyy
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: suddiga fönsterramar?

Inlägg av JeyPeyy »

Suddiga fönsterramar vet jag inget om, men däremot går det att fixa reflektion. I compiz-config-settings-manager (finns i synaptic) kan du välja "Reflektion". För att det ska fungera måste du ha halvgenomskinliga fönsterramar, vilket du kan fixa med emerald (finns också i Synaptic). Gå till ccsm, tryck på knappen Fönsterram och skriv in "emerald --replace" i kommando.

Nu bör det fungera om du startar om x (loggar ut och in igen).
Användarvisningsbild
TweekiE

Inlägg av TweekiE »

JeyPeyy skrev:Suddiga fönsterramar vet jag inget om, men däremot går det att fixa reflektion. I compiz-config-settings-manager (finns i synaptic) kan du välja "Reflektion". För att det ska fungera måste du ha halvgenomskinliga fönsterramar, vilket du kan fixa med emerald (finns också i Synaptic). Gå till ccsm, tryck på knappen Fönsterram och skriv in "emerald --replace" i kommando.

Nu bör det fungera om du startar om x (loggar ut och in igen).
jo, emerald använder jag redan och reflektion och compiz, men jag har sett att fönsterramarna i emerald kan vara suddiga?
http://gnome-look.org/content/show.php/ ... ent=102436
kolla på bilden där.
Användarvisningsbild
TweekiE

Inlägg av TweekiE »

hmm , jag kom på att det finns en plugin i compiz som heter blur windows! så jag jublade lite för tidigt, för då blev skärmen svart och massa konstiga färger kom då och då...'
men som tur va så var allt återställt när jag logga in nästa gång...
men är det någon som vet hur man får den här pluggen att fungera, utan att det ska bli svart??

/95monye
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet"