Stilmallarna kan ju ändras via admin-gränssnittet så de ligger väl i databasen? Men jag ska erkänna att jag inte riktigt förstått relationen mellan det och filerna på servern.Konservburk skrev:Då gör vi ett försök att flytta css-koden till http://ubuntu-se.org/phpBB3/styles/vulf ... common.css och hoppas på att det fungerar som förväntat:
Hjälp med omflyttning i forumet
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Hjälp med omflyttning i forumet
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Sant att de ligger i databasen men jag brukar göra så att jag ändrar i filerna och sen uppdaterar databasen från filerna. Annars finns ändringen bara i databasen och inte i filerna vilket förstör uppdateringar etc.Lars skrev:Stilmallarna kan ju ändras via admin-gränssnittet så de ligger väl i databasen? Men jag ska erkänna att jag inte riktigt förstått relationen mellan det och filerna på servern.Konservburk skrev:Då gör vi ett försök att flytta css-koden till http://ubuntu-se.org/phpBB3/styles/vulf ... common.css och hoppas på att det fungerar som förväntat:
-
Konservburks nya patch fungerar bra så lägger in den i forumet ikväll. Ni ser när det är gjort.
Edit: ändrade mitt inlägg.
- vulfgar
- ung forumnörd
Tjusigt!KiviE skrev:Konservburks nya patch fungerar bra så lägger in den i forumet ikväll. Ni ser när det är gjort.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Nu ser det bättre ut när det fick en liten knuff nedåt 

JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
-
Jo det gäller att man uppdaterar sin cache annars hamnar den lite fel.Dagon^ skrev:Nu ser det bättre ut när det fick en liten knuff nedåt
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Nåja, det blev ju inte helt tokigt nu.KiviE skrev:Jo det gäller att man uppdaterar sin cache annars hamnar den lite fel.Dagon^ skrev:Nu ser det bättre ut när det fick en liten knuff nedåt
Dagon approves.

JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE