bbauto förslag om "mastersyncremix" eller vad det hette

Den ska jag prova igen förstårs.............återkommer.

Nej. tyvärr den här lät sig inte installeras på P2an.bbauto skrev:remastersys:
http://www.geekconnection.org/remasters ... stool.html
ext4 finns inte än i Debian stable.Hans Linde skrev:det verkar som jag förstår det inte vara någon stor skillande på Debian4 och Ubuntu9, så som jag testat.
Validiteten på min test är nog inte hög och är föremål för synpunkt.
Går det att installera Debian 4 på ext4?
Går det att snabba upp någon av dessa?
Viken skrivborsmiljö öv det tidigare föreslagna är lämpliga?
Går det att banta LXDE-miljön och är det lämpligt?
och lite till?
Då ska vi se om tekniken fungerar.Det verkar som inledningsvis.Rune.K skrev:Finns det USB på datorerna du håller på med nu?
Isåfall kan man använda USBminne för att snabba upp datorn, har aldrig provat själv...
Men glöm inte bort edubuntu!Hans Linde skrev:Ska nu prova Ulite men såg då att
Lubuntu programet har startat
https://wiki.ubuntu.com/Lubuntu
Det kan finnas anledning att hålla ett öga på det.
Jag har tittat en hel del På de utbildningsprogram som erbjuds.Rune.K skrev:Men glöm inte bort edubuntu!Hans Linde skrev:Ska nu prova Ulite men såg då att
Lubuntu programet har startat
https://wiki.ubuntu.com/Lubuntu
Det kan finnas anledning att hålla ett öga på det.
Det är ett par år sedan jag hade det installerat, då fanns det många intressanta program för barn och ungdomar.
Förhoppningsvis finns det ännu fler nu.
Tror du att det är de här fönsterhanterarna som är aktuella även nu?Konservburk skrev:Jag har provat vidare nu och tror att de bästa kandidaterna är sapphire om vi ska ha en lätt, icewm-lite om det går bra med en mellan, och openbox om den inte är för tung.Hans Linde skrev:Utan applikationer, så som Program-meny.
Är jag inte säker, men om det är vad som krävs för att vara snabb.
Så får det duga.
EDIT:
Du kanske ska säga vad och hur jag ska testa/titta?
Om jag gör slumpmässiga teståtgärder blir det ingen jämförelse.
Jag tycker du ska koncentrera dig på att testa dessa tre.
Om openbox går att köra utan prestandaproblem så finns det egentligen ingen anledning att välja en lättare fönsterhanterare. Har du tänkt köra openbox löst eller som en del av LXDE?Hans Linde skrev:Tror du att det är de här fönsterhanterarna som är aktuella även nu?
Konservburk skrev:Om openbox går att köra utan prestandaproblem så finns det egentligen ingen anledning att välja en lättare fönsterhanterare. Har du tänkt köra openbox löst eller som en del av LXDE?Hans Linde skrev:Tror du att det är de här fönsterhanterarna som är aktuella även nu?
Jag tror att midori kan vara ett mycket bra alternativ. Den stödjer till och med webbstandarder bättre än självaste firefox.Hans Linde skrev:web browser behövs .
De (eleverna i grundskolan) anväder inga eller få finnesser.
iceweasel vs kazehakase (eller annan lättviktare). Har du någon uppfattning?
Eleverna ska söka fakta och det är bara den funktion som behöver stödja
i den enklaste browser, men div funktioner på vissa sidor kan
störa utseende med några browsers (Dillo tror jag), och det
vore ju bra om det gick att undvika.
När jag installerade ubuntu på en dator med 64 mb ram tog det 24 timmar att genomföra, och det verkade som om installationen stannade flera gånger. Jag gissar att det beror på att den måste göra allt jobb med swappen.Hans Linde skrev:Jag har nu försökt installera "Ubuntu9.04 miniCD install" på P2/64MB RAM, med det läts sig inte ske.
Någonstans halvvägs stannade installationen utan besked, utan det bara stod på 54%.............![]()
Så du menar att det funkar i alla fall. Att försöka i 24 timmar är en väldigt lång tid .micke_nordin skrev:När jag installerade ubuntu på en dator med 64 mb ram tog det 24 timmar att genomföra, och det verkade som om installationen stannade flera gånger. Jag gissar att det beror på att den måste göra allt jobb med swappen.Hans Linde skrev:Jag har nu försökt installera "Ubuntu9.04 miniCD install" på P2/64MB RAM, med det läts sig inte ske.
Någonstans halvvägs stannade installationen utan besked, utan det bara stod på 54%.............![]()
/Micke