vulfgar skrev:Bowmore skrev:Kattskrället skrev:Teamleader, Teamcontact och en Teamsupportleader.

Det köper jag utan syn

Mycket inressant förslag.

Jag har pratat med Kattskrället om detta. Om han vill stå för det så är det en sak, jag utgår från att vi (andra) i övrigt står bakom förslaget som det står idag.
Som jag personligen ser det så finns det argument att ge för en styrelse hela dagen - och detsamma mot en eller två TeamLeaders - att snacka om en tredje, ja då är vi ute och spårar totalt.
Jag personligen har inget intresse vad som fungerar i
andra gemenskaper utan baserar min tilltro i förslaget ovan i vår samlade erfarenhet från
ubuntu-se.org... Jag har t.ex. suttit i förtroenderådet under nästan ett år,
Ulsak i samma råd iaf. ett par månader,
ZX Spectrum med
lång erfarenhet som global moderator,
FreakHead som driver en egen gemenskap (samt har tidigare erfarenhet härifrån),
PinkPanther & Rune.K som
mycket aktiva medlemmar,
Broder Tucks känsla (gärna uttryckt som prosa),
Bossiemans underbara logik,
Kattskrällets förmåga att kunna argumentera emot vad som helst,
Crying Freemans fingertoppskänsla och drivkraft, the list goes on...
(Notera att Bossieman ej står bakom vårt förslag, då han presenterat en egen motion, men en stor del av logiken är lånad av honom)
Grejen är att en gemenskap av en så fluid typ som denna behöver en styrelseform som snabbt kan förändra sig med gemenskapen och med en styrelse som skakas om var 6'e månad men med styrelsemedlemmar som ändå sitter i 12 månader och då får en känsla för positionen, det är en helt enkelt en bra lösning för att matcha dom förändringar som hela tiden sker i gemenskapen - eller detta är iallafall
min fulla tro.
Edit: Ber om ursäkt för viss överformatering i mittenstycket, skulle kanske gjort en förhandsvisning, hehe...