Varför AWN? Cairo-Dock verkar vara mkt bättre...
- Svento
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Re: Varför AWN? Cairo-Dock verkar vara mkt bättre...
Det misstaget har jag gjort flera gånger utan att lyckas lösa det. Av- och ominstallera.
jag har gjort det 3 ggr nu men den syns ingen stannsSvento skrev:Det misstaget har jag gjort flera gånger utan att lyckas lösa det. Av- och ominstallera.

finns det inget att göra?
kan man inte få upp inställningarna på nåt sätt?

- Svento
Jag försökte få hjälp med det där men ingen kunde komma på vad problemet var. Har du försökt med Total borttagning i Synaptic? I och för sig fungerade det inte för mig... Efter att jag hade dom där problemen har jag ominstallerat hela operativsystemet två gånger. Det var det enda sättet att få tillbaka dockan faktiskt - även om det inte var därför som jag ominstallerade. Sen har jag aktat mig för Dölj automatiskt. Har du gått runt alla kanter med markören? Jag menar om dockan oförklarligt skulle ha hamnat nån annanstans än där du sist såg den.
jupp jag har tagit total borttagning gått runt överallt och både väster och högerklickat men hittar den ingen stannsSvento skrev:Jag försökte få hjälp med det där men ingen kunde komma på vad problemet var. Har du försökt med Total borttagning i Synaptic? I och för sig fungerade det inte för mig... Efter att jag hade dom där problemen har jag ominstallerat hela operativsystemet två gånger. Det var det enda sättet att få tillbaka dockan faktiskt - även om det inte var därför som jag ominstallerade. Sen har jag aktat mig för Dölj automatiskt. Har du gått runt alla kanter med markören? Jag menar om dockan oförklarligt skulle ha hamnat nån annanstans än där du sist såg den.

det måste finnas ett annat sätt en ominstallering av hela operativ systemet

hoppas nån kommer på nåt

finns deeet inget man kan skriva i terminalen elr nåt ?
- Svento
Rimligtvis borde det gå. Allt som man gör i dom grafiska programmen ska väl gå att göra från terminalen...?
frågan e hur? något borde funka jag har letat runt överalltSvento skrev:Rimligtvis borde det gå. Allt som man gör i dom grafiska programmen ska väl gå att göra från terminalen...?

aja, får väll fortsätta leta

- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Nu har även jag gett upp AWN för Cairo-dock, saknar dock last.fm pluginen 

* Detta meddelande har granskats av FRA *
* Detta meddelande har granskats av FRA *
okej, kom ihåg att om du vill kunna använda cairo-dock så bocka aldrig i dölj automatiskt! då försvinner dockan...Bossieman skrev:Nu har även jag gett upp AWN för Cairo-dock, saknar dock last.fm pluginen

FÖRALLTID!

det hände mig .
någon som vet hur man installerar cairo-dock i jaunty?
Klicka här:95monye skrev:någon som vet hur man installerar cairo-dock i jaunty?

Eller använd terminalen:
Eller pakethanteraren Synaptic om du gillar det grafiskt.sudo aptitude install cairo-dock
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
okej , tack!Hund skrev:Klicka här:95monye skrev:någon som vet hur man installerar cairo-dock i jaunty?cairo-dock
Eller använd terminalen:
Eller pakethanteraren Synaptic om du gillar det grafiskt.sudo aptitude install cairo-dock
off topic: har du en hund

- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Hund är en hund!off topic: har du en hund

Ontopic: Det blir en liten metadiskussion som eventuellt kommer att föras i andra trådar. Det har kommit en ny programuppstartare som kallas för Gnome Do. Jag använder mig av dess dock nuförtiden. Den är lite primitiv än men ack så snygg.
Cairo Dock är dock ännu ej detroniserad vad det gäller inställningsmöjligheter och flexibilitet.
- Svento
Den där Gnome do - var hittar jag den och hur installerar jag den? Kan den användas utan att dom visuella effekterna är aktiverade?
Svento skrev:Den där Gnome do - var hittar jag den och hur installerar jag den? Kan den användas utan att dom visuella effekterna är aktiverade?

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Jag får inte mitt å fungera:S jag har installerat de via Synaptic, men när jag startar de så kommer bara hantera teman upp,jag kommer varken vidare och kan inte avsluta de.
Vad är felet?
Mvh Emil
Vad är felet?
Mvh Emil
- Svento
Ja, vad är det för fel...? Jag har ominstallerat Ubuntu ett antal gånger och ibland får jag Cairo-Dock att fungera och ibland inte. Tyvärr slutar det undantagslöst med att jag stänger av den eftersom mitt grafikkort inte accepterar att jag aktiverar visuella effekter. Det blir hackigt och dagstidningarnas sidor blir sega som kåda.
Nu måste jag bara ställa några giftiga frågor...Svento skrev:Ja, vad är det för fel...? Jag har ominstallerat Ubuntu ett antal gånger och ibland får jag Cairo-Dock att fungera och ibland inte. Tyvärr slutar det undantagslöst med att jag stänger av den eftersom mitt grafikkort inte accepterar att jag aktiverar visuella effekter. Det blir hackigt och dagstidningarnas sidor blir sega som kåda.
Blir innehållet i dagstidningarna mer lättläst när du har installerat Cairo-Dock

Vad har man Cairo-Dock till egentligen, blir din dator snabbare när du surfar eller läser din epost

Jag är bara nyfiken på vad Cairo-Dock tillför

cairo-dock är en dock som i mac os x... man använder den som aktivitetsfält och har lite programstartare på den.Rune.K skrev:Nu måste jag bara ställa några giftiga frågor...Svento skrev:Ja, vad är det för fel...? Jag har ominstallerat Ubuntu ett antal gånger och ibland får jag Cairo-Dock att fungera och ibland inte. Tyvärr slutar det undantagslöst med att jag stänger av den eftersom mitt grafikkort inte accepterar att jag aktiverar visuella effekter. Det blir hackigt och dagstidningarnas sidor blir sega som kåda.
Blir innehållet i dagstidningarna mer lättläst när du har installerat Cairo-Dock
Vad har man Cairo-Dock till egentligen, blir din dator snabbare när du surfar eller läser din epost
Jag är bara nyfiken på vad Cairo-Dock tillför