backup av tv4anytime, svtplay etc
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
backup av tv4anytime, svtplay etc
Finns det något program som gör att du kan ladda ned/göra backup av filer som visas i svtplay & tv4anytime etc.?
-
- Kontakt:
Re: backup av tv4anytime, svtplay etc
Så vitt jag vet finns det inget till Linux som klarar göra det av svtplay. Förutsätter förresten att vi talar om de lite längre grejerna som finns på kanalen. (Finns däremot ett för Win som gör det utmärkt.)ehnar skrev:Finns det något program som gör att du kan ladda ned/göra backup av filer som visas i svtplay & tv4anytime etc.?
-
Det var ju intressant att det fanns för m$eyerouge skrev:Så vitt jag vet finns det inget till Linux som klarar göra det av svtplay. Förutsätter förresten att vi talar om de lite längre grejerna som finns på kanalen. (Finns däremot ett för Win som gör det utmärkt.)ehnar skrev:Finns det något program som gör att du kan ladda ned/göra backup av filer som visas i svtplay & tv4anytime etc.?

Vad heter det, och går det att köra via wine?
Senast redigerad av 1 ehnar, redigerad totalt 10 gånger.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Hej,
Inte något försök till att peka med någon pekpinne :-) Men följande text finns att läsa på svt.se.
Inte något försök till att peka med någon pekpinne :-) Men följande text finns att läsa på svt.se.
Referens: SVT Play HjälpVarför kan jag inte ladda ner och spara klipp och program?
Våra avtal med upphovsmannaorganisationerna och andra rättighetsinneahvare tillåter inte att du laddar ner och sparar klipp och program. Kontakta gärna organisationen Copyswede för mer detaljerade svar angående upphovsrätt.
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Även om det inte är så så känns det konstigt att det vore en annan sak att spara en episod av en TV-serie än att spela in det på en inspelningsbar TV-box/DVD-spelare, din PC eller en VHS. Nåja, kommer de på dig så blir det såklart fyfy 

JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
-
- Kontakt:
1. Titeln är felformulerad av SVT, och följdaktligen är deras svar detsamma: Folk kan inte ladda ner för att de antingen saknas mjukvaran som låter dem göra det, hårdvara eller något annat, t.ex. kunskapen som låter dem åstadkomma det med befintlig mjukvara.Varför kan jag inte ladda ner och spara klipp och program?
Våra avtal med upphovsmannaorganisationerna och andra rättighetsinneahvare tillåter inte att du laddar ner och sparar klipp och program. Kontakta gärna organisationen Copyswede för mer detaljerade svar angående upphovsrätt.
2. Varje användare som streamar bryter eventuellt mot deras sk. avtal: Så fort man får informationen till sin dator har man de facto laddat ner den. Det som eventuellt kan rädda deras grymt dåliga formulering är "och"et. Frågan som då uppstår är dock hur något kan visas på din dator om det inte sparas. Att det sedan raderas direkt efter att det visats är en annan diskussion. (Nu vet inte jag de tekniska detaljerna kring skitprotokollet och codecs m.m. som de kör men det verkar roande att något som kan visas på en dator inte blev lagrat någonstans lokalt, i något minne under processen som det laddades in ö.h.t. för att visas alls. Är det där möjligt? Ska försöka låta bli att koppla detta till cloud-diskussionen. Oavsett fall är det tänkvärt.)
3. Inte något försök till att peka med någon pekpinne men ingen har påstått att den tänker ladda ner något från kanalerna

Anstiftan? Förberedelse till brott? Kanske. Vet inte riktigt vart tankepolisen har sin spärr i Sverige för tillfället. Vet heller inte vart alla fiktiva verk som t.ex. filmer som handlar om mord och bankrån kommer hamna. Rimligtvis borde man låsa in regissörerna för uppvigling och inspiration... i alla fall om man är en tillräckligt konsekvent fascist.
Edit: Nästa gång jag bootar win kan du få namnet på programmet som möjliggör lagbrott.

För många klipp räcker det att först gå in på klippet i firefox, och sedan utan att stänga ner firefox går du in i mappen /tmp och letar efter en fil som börjar på Flash. Den filen är videon och går att kopiera till vilken annan mapp som helst och sedan spela upp i t.ex. vlc. Tänk på att filen måste laddas klart först bara...
Många tv-program sänds dock streamat med rtsp (real time streaming protocol), då går det ej att göra så. Isåfall får du använda t.ex. Replay Media Catcher via wine tillsammans med en webbläsare i wine.
Många tv-program sänds dock streamat med rtsp (real time streaming protocol), då går det ej att göra så. Isåfall får du använda t.ex. Replay Media Catcher via wine tillsammans med en webbläsare i wine.