Vista har kraschat....

Allt om t.ex. Mac OS X, Sun Solaris och Microsoft Windows
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Vista har kraschat....

Inlägg av Osprey »

Ok, jag har Dualboot mellan Ubuntu och Vista (+Chackra, openSUSE etc.) på hda0, men nu funkar inte Vista längre...

Den bara kommer till valet "normal boot/säker boot) och sedan startar allt om igen...

Så problemet är att jag har ju en WinRE-partition också (alltså ingen CD med Vista) och när jag säger till Grub att boota från WinRE (Vista recovery partiton) så funkar ingenting...

Jag kan givetvis lägga in XP där om jag vill (för Handelsbanken och synk med mobilen) men det finns ju (nästan) ett Vista där nu.....

Någon som har något tips om hur jag gör...??

Hur funkar WinRE...????
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Vista har kraschat....

Inlägg av Rune.K »

Inte svar på din fråga...

Ta en titt på Windows 7 RC, den fungerar utan restriktioner till ca 1 mars 2010 (lite osäker på datumet).
Windows 7 RC finns både som 64 och 32bitars.

Har själv installerat 64bitars win7 RC alldeles nyss och den är snabbare än winXPP.

Edit:
Kom ihåg att du haft problem nyligen med Ubuntu, dina problem kan eventuellt bero på att din hårddisk börjar "gå sönder".
Det kan komma smygande, kolla gärna med ett diagnostikprogram från hårddisktillverkarens hemsida.
Var själv ute för något liknande, där det ena operativsystemet efter det andra kraschade.
Till slut så kraschade hela hårddisken...
Jag körde diagnostikprogram från hårddisktillverkarens hemsida och det var mängder med fel på hårddisken..
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Inlägg av Osprey »

Tack, håller på att ladda hem nu och förutom 3.1 kan inget vara värre än Vista.... 8)
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Användarvisningsbild
bbauto
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av bbauto »

Osprey skrev:Ok, jag har Dualboot mellan Ubuntu och Vista (+Chackra, openSUSE etc.) på hda0, men nu funkar inte Vista längre...

Den bara kommer till valet "normal boot/säker boot) och sedan startar allt om igen...

Så problemet är att jag har ju en WinRE-partition också (alltså ingen CD med Vista) och när jag säger till Grub att boota från WinRE (Vista recovery partiton) så funkar ingenting...

Jag kan givetvis lägga in XP där om jag vill (för Handelsbanken och synk med mobilen) men det finns ju (nästan) ett Vista där nu.....

Någon som har något tips om hur jag gör...??

Hur funkar WinRE...????
Kör TinyXP Virtuellt kanske!? :)
Skriv svar

Återgå till "Proprietära operativsystem"