Urban Anjar skrev:Vi alla ska se till det, men team leaders och de ansvariga för respektive process har ett extra tungt ansvar. Moroten är att vi bättre kommer att förstå vad vi håller på med och varför, att vi kommer att få mindre men bättre sammansvetsade arbetsgrupper med mycket resultat och ett minimum av tjafs. Det är en tröskel att ta sig över, men se'n kommer vi att börja se resultaten.
Egentligen tror jag inte att det hittills har presenterats något alternativ. Vi tycker inte att saker och ting funkar bra nu och att cementera den nuvarande ordningen genom att dokumentera den och skapa en hårdare ledning är att göra ont värre. Det viktiga att förändra ligger just i synsättet, men jag tror inte vi ändrar det utan att röra om rätt rejält i komposten.
Jag förstår helt enkelt inte. Folk ska ha ansvar men ska ha samma mandat och beslutanderätt/nivå som i dag. Det är den enda tolkningen jag kan göra av det du skriver. Hur ska folk kunna förstå att saker och ting inte är ok om man inte har rätten att ta i med hårdhandskarna när det så behövs?
Det här är, i mina ögon, bara ett spel för gallerierna och Ubuntu Sverige kommer att hamna i samma fälla som organisationen befinner sig i nu.
Jag tror det är helt meningslöst att fortsätta försöka påverka Ubuntu Sverige till att bli en bättre plats att hänga på. Ena stunden vill kontaktpersonerna ha ett IRC möte, med allt vad det innebär, den andra stunden säger man att besluten som tas där enbart skall bara vägledande för att sedan starta ytterligare en omröstningsrunda i forumet. Allt som skrivits här ovan, det som har med eviga diskussioner och annat, motsägs av dylika kommentarer.
Jag lägger ner min motion och kommer nu att sluta med att försöka hjälpa till, dels av orsakerna ovan, dels att jag fått signaler från olika håll att jag skulle ha nån slags agenda som syftar till ett övertagande eller nåt annat konstigt riktat mot Ubuntu Sverige. Låt mig säga en enda sak: Jag kan inte bli mer ointresserad av det och tanken har aldrig infunnit sig.
För mig finns det bara en lösning: En enda person behövs för att fixa detta. Denna person, vem det nu är, har naturliga ledaregenskaper, får mandat och befogenheter att
konsekvent driva detta ställe framåt under tex två månader, för att rätta till alla konstigheter som finns här. Detta kommer inte att gå annars och det är vi flera som är överens om.
Jag kommer inte att driva eller försvara mina motioner framöver. Min förhoppning är att någon moderator tar bort dem så att de inte behandlas i någon enda omröstning.
Jag vilar min väska (I rest my case)
//FH