Javainstallation [LÖST]
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Javainstallation [LÖST]
Hej, Har försökt intstallera Java i synaptic ett par ggr. Det verkar som om det installeras, markeras i lista tex, men funkar inte då jag kollat i samband med bank-id..
Var sedan inne o kollade på Robbie i Category5s webtv. Han hade ett program som heter "buntuperfect" som installerar tillägg och insticksprogram på datorn,f ör att få den att funka smidigt, enligt Robbie.
Jag testade att ladda ner buntuperfect enligt instruktion i hans program nr 84, (kolla http://www.category5.tv) och det startade upp, som väntat, såg ut som i hans demofilm. dock, när det kom till Java låste sig hela skiten och jag lyckas inte komma ur. Nu spärras uppdateringshanteraren av programmet. Har varit in iterminalen och försökt få till det med apt-get och de intruktioner, som finns då.
Vad är det med Java och linux, som inte går? Nån som varit med om liknande? Tacksam för tips och råd.
Hälsningar
Björn i Halmstad >:
Edit: jag installerade om systemet, då jag inte lyckades lösa spärren i uppdat.hanteraren. Sen gjorde jag om installtionen av Java enligt förslag. Nu verkar det funka igen
Tack för hjälpen
Var sedan inne o kollade på Robbie i Category5s webtv. Han hade ett program som heter "buntuperfect" som installerar tillägg och insticksprogram på datorn,f ör att få den att funka smidigt, enligt Robbie.
Jag testade att ladda ner buntuperfect enligt instruktion i hans program nr 84, (kolla http://www.category5.tv) och det startade upp, som väntat, såg ut som i hans demofilm. dock, när det kom till Java låste sig hela skiten och jag lyckas inte komma ur. Nu spärras uppdateringshanteraren av programmet. Har varit in iterminalen och försökt få till det med apt-get och de intruktioner, som finns då.
Vad är det med Java och linux, som inte går? Nån som varit med om liknande? Tacksam för tips och råd.
Hälsningar
Björn i Halmstad >:
Edit: jag installerade om systemet, då jag inte lyckades lösa spärren i uppdat.hanteraren. Sen gjorde jag om installtionen av Java enligt förslag. Nu verkar det funka igen
Tack för hjälpen
Senast redigerad av 1 BjHstad, redigerad totalt 11 gånger.
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Javainstallation
Allt man behöver göra är att installera
sun-java6-plugin, testa sedan på http://www.java.com/en/download/help/testvm.xml och se om det fungerar. Läs också http://ubuntu-se.org/wiki/Howtos/sunjava_med_firefox om du inte redan har gjort det.

- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag hänger på den här tråden. Jag har också problem med sun-java6-plugin. Trotts att Ubuntulinux berättar för mig ständigt att sun-java6-plugin är installerad och allt annat också med Java6 får jag bara en vit ruta vid test på Sun-java6 testsida. När jag går in på min bank är bankid riktigt installerat, men det bara blinkar till med lite grått och sen blir det vitt. Precis som där är något som hindrar applets att ladda. När jag går in bankid installations sida påstår bankid att java inte är installerat i datorn.
Pink Panther

Pink Panther

Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
-
Härom dagen upptäckte jag et Firefox-tillägg som störde ut Java. Prova att avaktivera sådana och se om det fungerar bättre.
Jupp, tillägg har jag haft problem med innan. Jag har för mig att både flashblock och adblock förstörde för mig.
- Pink Panther
Jag såg detta för ett par dagar sen och avinstallerade flashblock, adblock och NoScript. Nu har jag försökt med att avaktivera alla kvarvarande Firefox-tillägg med en omstart av Firefox. Men ingen förändring samma problem är kvarstår. Jag hoppas Firefox-tillägg avinstallations process tar bort allt som har med flashblock, adblock och NoScript. Annars kan detta ställa till stora problem. Vad vet jag?
Pink Panther

Pink Panther

Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
-
Du kan även testa att starta Firefox med firefox -safe-mode
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Om rutan är vit på testsidan så kan det bero på att javaapplet inte hunnit läsas in än.
* Detta meddelande har granskats av FRA *
* Detta meddelande har granskats av FRA *
- Pink Panther
Svar: Det funkar inte med firefox -safe-mode. JA! Skall jag sitta här och vänta på att de skall ( javaapplet inte hunnit läsas in än ) lär de bli lång natt.
Pink Panther

Pink Panther

Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- Pink Panther
Nu har jag hållit på ett antal timmar på min fridag med att få Sun java plugg-in att funka i Firefox. Den vill bara inte ladda, det blir bara gråt i en halv sekund sen vit färg. Vad felet är vet jag inte. Jag har besökt andra internationella Ubuntu forum felet är inte alls ovanligt Ubuntu 9.04 - Jaunty Jackalope. Jag har funderat på om det är någon form av associations fel. Men om det är så! Hur rättar man till de här och varför blir de så? Jag anser detta som en bugg i Ubuntu 9.04 - Jaunty Jackalope med tanke på hur vanlig frågan är på de internationella Ubuntu forumen.
Nu skall jag ut och träna, få ut all frustration. Ja! Tanken kommer att slänga ut hela Ubuntu 9.04 - Jaunty Jackalope för en sådan här enkel funktion skall fungera och inte ställa till så stora problem för användaren av operativsystem.
Annars är jag nöjd med Ubuntu 9.04 - Jaunty Jackalope.
Så lite frustrations infinner sig för tillfället i min vardag.
Pink Panther

Nu skall jag ut och träna, få ut all frustration. Ja! Tanken kommer att slänga ut hela Ubuntu 9.04 - Jaunty Jackalope för en sådan här enkel funktion skall fungera och inte ställa till så stora problem för användaren av operativsystem.
Annars är jag nöjd med Ubuntu 9.04 - Jaunty Jackalope.
Så lite frustrations infinner sig för tillfället i min vardag.
Pink Panther

Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah