Huvudmenyn
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Huvudmenyn
Är det någon som kan tala om för mig vad det är för kommando till Gnome huvudmeny, försöker göra en programstartare i cairo dock och blir snar gråhrig av det.
Senast redigerad av 1 bjoost61, redigerad totalt 23 gånger.
Re: Huvudmenyn
Jag antar att du inte menar alacarte ?
-
Nej, utan jag vill kunna komma åt programmen i menyn på övre panelen så jag kan ta bort den och köra allt från cairo.
-
Det räckte med att skriva <Alt>F1 som kommando så fungerade det utmärkt sen.
Fint! 

- bbauto
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Det enklaste är om man högerklickar på ex. Program->Grafik->Bildredigeraren GIMP ->Lägg till den här programstartaren på skrivbordet... Sen drar du bara ned startaren till Cairo. Annars kan man högerklicka på "Program" ->Redigera menyer (från Terminalen:sudo gconf-editor).bjoost61 skrev:Är det någon som kan tala om för mig vad det är för kommando till Gnome huvudmeny, försöker göra en programstartare i cairo dock och blir snar gråhrig av det.

PS! Högerklicka är ofta en bra ide för att se valmöjligheter...