hoppas nån kan hjälpa mig snabbt

Njau.. jag hittade det inte igår.invaderjohn skrev: okok.- jo jag kör nvidia
hmm ah har ingen egen skrivare men får fixxa det imorn isåfall
finns det inget annat sätt att avinstalera det? lr stänga av autostart på utan att behöva logga in i x?
rm -rf wööt? heh nu förstår jag ingetEmil.s skrev: Jag hade lite problem med krascher förut.
Löste sig oftast med "rm -rf .beryl* .emerald"![]()
körde detta men funkade inte hlrplun skrev:Njau.. jag hittade det inte igår.invaderjohn skrev: okok.- jo jag kör nvidia
hmm ah har ingen egen skrivare men får fixxa det imorn isåfall
finns det inget annat sätt att avinstalera det? lr stänga av autostart på utan att behöva logga in i x?
Men kör den här toksnurran så kan du slå ifrån glx
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
Du hoppar då över i en terminal på inloggningssidan.
- Ctrl-Alt-F1.
- Kör snurran
- Bockar ur GLX på nån sida en bra bit in snurran.
- Ctrl-Alt-F7 > Logga in > beryl ska krascha eftersom det inte finns nåt GLX.
Sen får du installera om drivarna.
Hursomhelst så måste man ha papperen för att inte bli "strandsatt"...plus att man har drivaren på ett ställe man kommer ihåg enklast under sin Home.
Tack för det enkla tipset! Sedan jag uppgraderade kraschade beryl för mig med, men genom att flytta de gamla inställningsfilerna och därmed låta den göra nya, som ovan, fungerade den igen.Emil.s skrev: Jag hade lite problem med krascher förut.
Löste sig oftast med "rm -rf .beryl* .emerald"![]()
Njau.... det här med manualer igeninvaderjohn skrev: jagb gjorde så att jag gick in i synaptic o sökte på beryl.. avinstaklerade alla filer som hade med beryl o göra. o sen körde en sudo apt-get beryl emerald-themes så funkade mitt sen
kan hända att du behöver köra en bindings osså.