Seriöst nu... Jag vet att alla ni gamla rävar kör IRC men vi är många som inte gör det... Jag testade IRC i samband med att vi meklade lite med L4A-projektet men jag tyckte inte om det alls, kändes bara besvärligt... Sen respekterar jag att folk kör dom program, skrivbordsmiljöer dom vill o.s.v. men vill ha samma respekt tillbaka.
IRC känns iallafall helt knäppt att använda som mötesgrund när en stor del i vad som behövs i gemenskapen är nytt blod och vanligt folk på mötet och då känns det döknäppt att använda IRC som är dom tyngre/äldre entusiasternas territorium, inte de yngres...
Jag har skrivit det tidigare och för mig så känns det som en förening för amatöralpinister som skall hålla möte på K2's topp och bara dom 'äldsta medlemmarna har kompetens att ta sig upp... Visst, det är en rejäl överdrift, men varför skall man använda just IRC för det viktigaste mötet gemenskapen haft på två år? Det finns flera möjligheter till chat, antingen på andras sidor (var det avtonbladet som erbjöd nån funktion sa nån?) eller att man kör AJAX-Chat som mycket enkelt går att integrera med inloggningen i PHPBB..?
Jag vet andra som håller med och hoppas ni uttalar er i denna tråd också.