Bränna ljudskiva
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
- matza55
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Bränna ljudskiva
Jag har mp3-låtar liggande, som jag vill göra om till vanlig ljudskiva. Vad kan man använda för program?
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Re: Bränna ljudskiva
Brasero är standardprogramet, har du testat det?matza55 skrev:Jag har mp3-låtar liggande, som jag vill göra om till vanlig ljudskiva. Vad kan man använda för program?
- matza55
- Kontakt:
Ja, jag gjorde det, men det blev wma-filer. Sen kommer det upp ett fönster med ett felmeddelande:
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Hade du velat att de skulle ha fortsatt vaar mp3? I så fall får du nog välja att skapa en data-cd. Vad felmeddelandet betyder vet jag inte, tyvärr.matza55 skrev:Ja, jag gjorde det, men det blev wma-filer. Sen kommer det upp ett fönster med ett felmeddelande:
Jag använder K3b för att bränna ljudskivor, installera K3b och libk3b3, libk3b3-extracodecs och libk3b2-extracodecs.om du vill att den även skall ljustera till volymen när du bränner ljudskivor så installera normalize-audio. Brasero är ett bra brännar program men jag tycker k3b är bättre och konstigt medelande du fick,kolla om du kan spela ljudsskivor.matza55 skrev:Jag har mp3-låtar liggande, som jag vill göra om till vanlig ljudskiva. Vad kan man använda för program?
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Om du vill göra om filerna till wav-filer innan bränningen (dvs samma som på en vanlig ljud-CD) så kan du göra det i Brasero direkt, men för egen del så föredrar jag ett program som heter Ljudkonverterare och som finns i Lägg till/Ta bort... Det programmet kan konvertera från/till en massa olika format.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- matza55
- Kontakt:
Konstigt - du hade rätt: kan inte spela ljudskivor, men mp3-låtarna funkar som jag har på hårddisken?!norhager skrev:Jag använder K3b för att bränna ljudskivor, installera K3b och libk3b3, libk3b3-extracodecs och libk3b2-extracodecs.om du vill att den även skall ljustera till volymen när du bränner ljudskivor så installera normalize-audio. Brasero är ett bra brännar program men jag tycker k3b är bättre och konstigt medelande du fick,kolla om du kan spela ljudsskivor.matza55 skrev:Jag har mp3-låtar liggande, som jag vill göra om till vanlig ljudskiva. Vad kan man använda för program?
- matza55
- Kontakt:
Ok, jag har letat, men hittar inte "Ljudkonverterare" under Lägg till/Ta bort? // ändrat: SoundConverter hette den! //vulfgar skrev:Om du vill göra om filerna till wav-filer innan bränningen (dvs samma som på en vanlig ljud-CD) så kan du göra det i Brasero direkt, men för egen del så föredrar jag ett program som heter Ljudkonverterare och som finns i Lägg till/Ta bort... Det programmet kan konvertera från/till en massa olika format.
Tyvärr saknar jag tydligen något, för jag kan inte spela upp en vanlig ljudskiva, för då får jag det konstiga felmeddelandet. Kan spela upp både wav samt mp3, men på cd-skivan finns ett hänglås?
När en enhet är markerad med ett hänglås brukar det tyda på att du inte har rättighet att använda denmatza55 skrev:Ok, jag har letat, men hittar inte "Ljudkonverterare" under Lägg till/Ta bort? // ändrat: SoundConverter hette den! //vulfgar skrev:Om du vill göra om filerna till wav-filer innan bränningen (dvs samma som på en vanlig ljud-CD) så kan du göra det i Brasero direkt, men för egen del så föredrar jag ett program som heter Ljudkonverterare och som finns i Lägg till/Ta bort... Det programmet kan konvertera från/till en massa olika format.
Tyvärr saknar jag tydligen något, för jag kan inte spela upp en vanlig ljudskiva, för då får jag det konstiga felmeddelandet. Kan spela upp både wav samt mp3, men på cd-skivan finns ett hänglås?
- buskerika
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Har själv tragglat med detta i dag. Brasero var ju helt värdelös som tyckte att mängden data överskred gränsen, hur många låtar jag än tog bort.
Efter många försök stängde jag till slut Brasero och svor att aldrig mer öppna programmet.
Det löste sig mest av en slump, drog (i Nautilus) alla låtmappar till enheten CD/DVD i vänstermenyn, öppnade enhetens mapp och klickade på Bränn. Färdigt 1 min senare. Vad enkel lösningen kan vara till slut!

Det löste sig mest av en slump, drog (i Nautilus) alla låtmappar till enheten CD/DVD i vänstermenyn, öppnade enhetens mapp och klickade på Bränn. Färdigt 1 min senare. Vad enkel lösningen kan vara till slut!