Förslag till förändringar och förbättringar kan skrivas nedan.Eftersom jag är ganska aktiv i att försöka få till stånd lokala användargrupper i och med
startandet av http://fosskalendern.se tycker jag att det är olyckligt att alla undertavlor
till tavlan Ubuntu Sverige inte visas på index-sidan i forumet. Detta gör att färre hittar
till de undertavlor som inte visas och det gör mitt arbete svårare.
Undanhållande av undertavlorna gör webbplatsen mer svårnavigerad och riskerar att
göra så att medlemmar på forumet missar viktig information. Vidare känns det ganska
selektivt att endast visa vissa av undertavlorna. Som besökare är det då troligt att man
antar att de undertavlor som finns är de som visas. Jag tycker också att det argument
som framförs, att det skulle "göra förstasidan oöverskådlig" är ganska svagt och
godtyckligt. I kombination med att det numera inte går att se de inlägg som görs i
bland annat Ubuntu Sverige-tavlan genom att klicka på "Nya inlägg" innebär detta
att dessa delar helt osynliggörs. Det här är inte bra.
Jag föreslår att vi visar alla de undertavlor som finns på förstanivån av undertavlorna
för att locka medlemmarna att aktivera sig.
Jag yrkar därför
att administrationen slår på visningen av första nivån av undertavlorna i Ubuntu Sverige-tavlan
att administrationen även ser över andra undertavlors inställning så att det på
ett enkelt sätt går att navigera i forumet.
EDIT: Tillägg visas understukna.