Vad är det för fel med att ha omröstningar?

Diskussion gällande forumet
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Vad är det för fel med att ha omröstningar?

Inlägg av Rune.K »

Jag kan inte undgå att lägga märke till att det pågår en massiv kampanj för att förbjuda alla omröstningar som inte sanktioneras av "ledningen".
Kan det möjlighetsvis bero att någon gjorde bort sej själv, i min omröstningstråd om ordet Linux....
Jag börjar undra vad som ligger bakom denna massiva kampanj som är emot omröstningar?
Tacksam för svar...
Harlekin33

Re: Vad är det för fel med att ha omröstningar?

Inlägg av Harlekin33 »

Du verkar ha nåt som du vill framföra?

Kan du framföra 10 punkter på vad du vill istället så går det snabbare..

Detta kommer annars troligen ytterligare leda till en lång diskussion..

Vet du vad snabbaste vägen mellan 2 punkter är?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Ingen av oss är emot omröstningar.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Hund skrev:Ingen av oss är emot omröstningar.
Det får du faktiskt utveckla lite.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Det är en dumt påstående som det inte finns någon sanning i, varför skulle vi vara emot omröstningar? Om vi nu var det skulle väl inte funktionen vara tillgänglig för alla.
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Hund skrev:Det är en dumt påstående som det inte finns någon sanning i, varför skulle vi vara emot omröstningar? Om vi nu var det skulle väl inte funktionen vara tillgänglig för alla.
Har du missat fullständigt, att det finns de som propagerar dagligen de senaste dagarna för att förbjuda vanliga medlemmar att starta omröstningar och att endast bör få vara 3 omröstningar per år?

Du bör även förklara vilka vi är lite närmare, om du inte heter Gustaf i efternamn ;D
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Jag tror vi missförstår varandra. Du pratade om omröstningar men något annat lär finnas till lag för detta påstående du kommer med? Du får gärna utveckla det du undrar över.
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Hund skrev:Jag tror vi missförstår varandra. Du pratade om omröstningar men något annat lär finnas till lag för detta påstående du kommer med? Du får gärna utveckla det du undrar över.
Vad är det för fel med att ha omröstningar som anordnas/skapas av en vanlig medlem?
Ibland uttrycker jag mej dåligt, jag vet själv vad jag menar...
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Det är väl inget fel med det och jag ser ingen anledning till varför man skulle ändra på det. Jag har faktiskt svårt att tänka mig att någon vill ta bort den funktionen. Till vilken nytta skulle det vara? Bifoga gärna länk till källan. :)
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Det finns nånstans i den här tråden > http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 60&t=39216
Du får faktiskt ursäkta mej att jag inte kan ge exakta länkar till de inläggen där det pratas om att "förbjuda" vanliga medlemmar att starta omröstningar.
Det är lördagkväll ikväll och jag har ett gäng högljudda individer i huset...
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av Lars »

Ja, det har det föreslagits att de officiella omröstningarna ska begränsas till ett par stycken om året. Syftet med det skulle vara att öka intresset för de få omröstningar som hålls. Ett annat argument är att man bara ska rösta om riktigt viktiga saker, som t.ex. förtroenderådets ledamöter.

Utöver officiella omröstningar så kan vem som helst starta omröstningar om vad de vill. Möjligtvis har det föreslagits att de ska begränsas också? Argumenten för det känner jag inte till.

I den fortsatta diskussionen så kan vi väl försöka vara mer specifika med vilka omröstningar som avses.
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Jag kan inte undgå att lägga märke till att det pågår en massiv kampanj för att förbjuda alla omröstningar som inte sanktioneras av "ledningen".
Ovanstående skrev jag i första inlägget, för att förklara rubriken och frågan.

Ibland är det svårt att få med allt i rubriken.
Men man hoppas att de som svarar, iallafall bemödar sej med att läsa trådskaparens första inlägg.
Och dessutom kanske jag fullständigt missförstått det ZX Spectrum förespråkar i tråden http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 60&t=39216
I så fall får ni ursäkta mej.
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av Lars »

Rune.K skrev:Men man hoppas att de som svarar, iallafall bemödar sej med att läsa trådskaparens första inlägg.
Jag ber om ursäkt, ibland har man för många trådar och inlägg i huvudet samtidigt. Ignorera allt efter första stycket i min förra kommentar.
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Lars skrev:
Rune.K skrev:Men man hoppas att de som svarar, iallafall bemödar sej med att läsa trådskaparens första inlägg.
Jag ber om ursäkt, ibland har man för många trådar och inlägg i huvudet samtidigt. Ignorera allt efter första stycket i min förra kommentar.
Ingen fara!
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

pågår en massiv kampanj
Vaddå massiv kampanj?

Vad pratar du om?
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pink Panther »

Han letar efter följande skrivet av mig som ett förslag. Inget annat.

Pink Panther har tänkt. Jag tror inte på något vis att det är som du skriver här viewtopic.php?f=60&t=33505&start=200 Rune.K att Urban eller någon annan gömmer undan något. De har ett privat arbete och familjer som måste erbjudas kvallitetstid. De hinner inte med att granska allt.

Arrangera max tre stora omröstningar under ett år. Inga om de inte krävs några. Jag ser en tendens i omröstningar, de är lågt deltagande även från de aktiva medlemmarna. Det är ett stort problem de urholkar den demokratiska tanken. Valresultats legitimitet kan ifråga sättas med så lågt deltagande. Min lösning på de här problemet är färre men viktiga omröstningar. Låt dialogen ta den tid den kräver. Propagera på ett vänligt och upplysande sätt för medlemmarna om att deras röst och åsikt är viktig i omröstningen.

Under debatt i forumet kan vi ha så kallade intresseomröstningar med ingen legitimitet. Om intresset är stort ( i/för fråga/saken/? ) kan detta vara någon form av underlag för att gå vidare med önskemålet.

Pink Panther

???
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Harlekin33 skrev:
pågår en massiv kampanj
Vaddå massiv kampanj?

Vad pratar du om?
Du vet väl att man måste överdriva lite, för att locka läsare.
Det var ju en medlem som startade en tråd med rubriken "Omröstningsraseri" för att locka läsare till sin tråd...
Skriv svar

Återgå till "Forum"