Bränna mp3 till ljudskiva

Problem med att spela musik, film osv.
rico
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Bränna mp3 till ljudskiva

Inlägg av rico »

Har råkat ut för något jag inte varit med om innan.
Insallerade nyligen 9.04 och när jag skall bränna mp3 till en vanlig ljudskiva, så hänger sig Brasero i läget "Normaliserar spår". Så onormala är nog inte mina spår att det skall tugga tills nästa version kommer ut... ;)
Brasero har alltid varit klockrent för mig innan, så därför blev jag lite konfunderad...
revoltism
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Bränna mp3 till ljudskiva

Inlägg av revoltism »

Svårt att säga något av din felbeskrivning... prova starta Brasero i en Terminal, kolla de sista raderna om det kommer fram något felmeddelande. Sedan göra en google-sökning på det. Brukar funka.
|- Grafikkort: ATI Radeon X1950 Pro - Moderkort: Asus P5W DH Deluxe - Skärm: LG L225W - Tangentbord: Logitech DiNovo Edge - Mus: Logithech MX Revolution -|
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag har också haft problem med Brasero och mp3-bränning. Det programmet som funkat för mig är K3B med tillhörande paketet libk3b3-extracodecs.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

Jag tänkte själv bränna lite skivor till bilen häromdagen. Har alltid använt wodim, men kände inte till det fiffiga genisoimage innan, så jag tog vad jag hittade... vilket inte fungerade särskilt bra.

Brasero krävde tydligen dbus - valdes därmed bort direkt.
Gnomebaker fungerade inte alls.
Det tog emot men installerade då k3b. Det såg ut att fungera... Brände ut skivan och 'success'.
Efter att ha satt mig i bilen upptäcker jag dock att alla spår inte kom med på skivan?! Inte ens hälften, och det var helt random spår som bara var 'borta'. Detta dessutom på 3 skivor. Nä, jag håller mig nog till wodim.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
rico
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av rico »

Får inga felmeddelande i terminalfönstret.
Om jag avaktiverar normaliseringen, så fungerar det att bränna.
Installerar jag K3B så är det inga problem. Fungerar klockrent. Så givetvis kan jag köra det.
Men jag är en sån typ som vill veta! Det finns ju alltid en orsak till att något händer/inte fungerar... ;)
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

rico skrev: Men jag är en sån typ som vill veta! Det finns ju alltid en orsak till att något händer/inte fungerar... ;)
Det suger helt enkelt. :)
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Skriv svar

Återgå till "Ljud och video"