jag kör en burk med Nvidia Geforce2MX grafikkort. AMD chipset .. drivrutiner är fixade, det är endast när video ska laddas på internet (streaming) som firefox stannar och jag får tvångsavsluta skiten.
Hjääälp !

Kod: Markera allt
sudo apt-get install flashplugin-nonfree
David Andersson skrev:(Lite fler frågor, på måfå.)
Det brukar visas en roterande eller pulserande ring när en flash-video ska starta. Fryser den innan, medans eller alldeles efter den?
medans, den rullar i nån sekund
Är det samma problem på olika sajter eller bara en speciell sajt? Exempel?
det verkar som om det bara gäller youtube. videos som är länkade från youtube men visas på endra sidor verkar fungera. t.ex. deoxy.org ...
Hur länge har du väntat på respons innan tvingande avslut?
hmm, kanske en minut eller så... hela firefox låser sig förutom knapparna längst upp (avstängning, minemering- och maximeringsknappen).
Kan du se om firefox tar mycket cpu när den fryser, eller om cpun går på tomgång?
nopes, vet inte hur man ser detm har heller inte undersökt hur
Har du nåt firefox-tillägg som NoScript, AdBlockPlus eller FlashBlock? Andra tillägg?
jag har ett tilläg som heter "ubuntu firefox modifications 0.6"
Kan du starta firefox från en terminal och se om den visar nån text där alldeles innan den fryser.
Jepp. Och detta är vad som står:
Loading stream: http://v5.lscache3.googlevideo.com/vide ... 1&ipbits=0
SWFDEC: ERROR: swfdec_video_decoder.c(375): swfdec_video_decoder_errorv: error decoding video: no suitable decoder for video codec 7
SWFDEC: ERROR: swfdec_audio_decoder.c(201): swfdec_audio_decoder_errorv: error decoding audio: no suitable decoder for audio codec 10
Dödad
Funkar det bättre om du stänger av Visuella Effekter i System > Inställningar > Utseende?
det är redan avstängt
Kan det vara att du harubuntufreakazsnikaz skrev:David Andersson skrev: Kan du starta firefox från en terminal och se om den visar nån text där alldeles innan den fryser.
Jepp. Och detta är vad som står:
Loading stream: http://v5.lscache3.googlevideo.com/vide ... 1&ipbits=0
SWFDEC: ERROR: swfdec_video_decoder.c(375): swfdec_video_decoder_errorv: error decoding video: no suitable decoder for video codec 7
SWFDEC: ERROR: swfdec_audio_decoder.c(201): swfdec_audio_decoder_errorv: error decoding audio: no suitable decoder for audio codec 10
Dödad
Det finns ett antal olika sätt att installera paket:censur skrev:har haft en djävla massa problem med flash , har båda och gnash installerat (efter en guide på internet) youtube fungerar men inte massa andra , hur avinstallerar jag det ovannämda?