Varför blev Sid avstängd?
Varför blev Sid avstängd?
Jag såg ingen giltig anledning i inlägget och saknar min ubuntu-guru.
- Konservburk
Re: Varför blev Sid avstängd?
Från reglerna: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?t=10492
Tre varningar = Skriv/posträttigheten i forumet tas ifrån medlemmen i 3 månader.
Varning 1: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?t=36114
Varning 2: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?t=38353
Varning 3: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?t=38754
Tre varningar = Skriv/posträttigheten i forumet tas ifrån medlemmen i 3 månader.
Varning 1: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?t=36114
Varning 2: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?t=38353
Varning 3: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?t=38754
Tre månader från när till när?
Utan Sid är det ju ingen mening med att fortsätta med ubuntu.
Han är ju den enda som på riktig svenska kan förklara saker så att man förstår.
Hat finns det alltid en grund till, men var det någon som tog sig tid att utforska bakom kulisserna innan "alla" gick på Sid?
Att säga att hat inte får existera är ju bara allmänt korkat, hat existerar överallt. Och ful i munnen det är väl inget brott. Har ni aldrig svurit eller kallat någon för något förhastat eller kanske inte helt genomtänkt. Jag vet vad ni kommer säga.. att det inte bara är en gång. Men efter första gången var ni garanterat inte lika vänligt inställda gentemot Sid.
Jag slår ett slag för Sid, han lärde mig Ubuntu och han sitter med mig nätterna i ända hur dumma frågor jag än ställer, det är nog mer än vad många andra här skulle orka/ha tålamod till.
Utan Sid är det ju ingen mening med att fortsätta med ubuntu.
Han är ju den enda som på riktig svenska kan förklara saker så att man förstår.
Hat finns det alltid en grund till, men var det någon som tog sig tid att utforska bakom kulisserna innan "alla" gick på Sid?
Att säga att hat inte får existera är ju bara allmänt korkat, hat existerar överallt. Och ful i munnen det är väl inget brott. Har ni aldrig svurit eller kallat någon för något förhastat eller kanske inte helt genomtänkt. Jag vet vad ni kommer säga.. att det inte bara är en gång. Men efter första gången var ni garanterat inte lika vänligt inställda gentemot Sid.
Jag slår ett slag för Sid, han lärde mig Ubuntu och han sitter med mig nätterna i ända hur dumma frågor jag än ställer, det är nog mer än vad många andra här skulle orka/ha tålamod till.
du har ju inte skapat en enda tråd
förutom denhär.
sid kan väl fortsätta hjälpa dig utan att ha tillgång till forumet?
förutom denhär.
sid kan väl fortsätta hjälpa dig utan att ha tillgång till forumet?
För du tror att han är så sugen på att sitta här runt i kring när han bli avstängd (oönskad)
visst har jag inte skapat någon tråd.. i o med att jag har haft full access till Sid tidigare.. och efter vissa två på denna sida (inga ovannämnda och inga namn nämns) som ja man kan säga inte var sådär vidare värst trevliga.. har jag efter Sid inte haft en någon som helst lust att beblanda mig med fler, har man hittat rätt så håller man i den hårt.
visst har jag inte skapat någon tråd.. i o med att jag har haft full access till Sid tidigare.. och efter vissa två på denna sida (inga ovannämnda och inga namn nämns) som ja man kan säga inte var sådär vidare värst trevliga.. har jag efter Sid inte haft en någon som helst lust att beblanda mig med fler, har man hittat rätt så håller man i den hårt.
- Konservburk
Från tidpunkten när den tredje varningen delades ut till tre månader senare.LilP skrev:Tre månader från när till när?
Varningar och avstängningar är moderatorernas ansvar. Den som anser att moderatorerna har tagit felaktiga beslut kan vända sig till förtroenderådet och få saken prövad.LilP skrev:Hat finns det alltid en grund till, men var det någon som tog sig tid att utforska bakom kulisserna innan "alla" gick på Sid?
Det här är Sids tredje längre avstängning om jag inte misstar mig. Det ligger med andra ord ganska många varningar bakom.LilP skrev:Att säga att hat inte får existera är ju bara allmänt korkat, hat existerar överallt. Och ful i munnen det är väl inget brott. Har ni aldrig svurit eller kallat någon för något förhastat eller kanske inte helt genomtänkt. Jag vet vad ni kommer säga.. att det inte bara är en gång. Men efter första gången var ni garanterat inte lika vänligt inställda gentemot Sid.
Sid gjorde sej nog förtjänt av sin avstängning, det kan jag säja eftersom jag själv var väldigt aktiv deltagare i flertalet trådar, där Sid gick "över gränsen" med fula ord.
Själv har jag fått bra hjälp av Sid i supportfrågor.
Och i mångt och mycket håller jag med Sid, naturligtvis inte allt.
Kan bara Sid lägga band på sitt temperament, är han en tillgång för vilket Linuxforum som helst.
Att han har mycket kunskap om Linux kan nog ingen bestrida.
mvh Rune.K
Själv har jag fått bra hjälp av Sid i supportfrågor.
Och i mångt och mycket håller jag med Sid, naturligtvis inte allt.
Kan bara Sid lägga band på sitt temperament, är han en tillgång för vilket Linuxforum som helst.
Att han har mycket kunskap om Linux kan nog ingen bestrida.
mvh Rune.K
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag håller med dig LilP alla gör vi fel och är bara människor. Inget annat. Jag har själv arbetat som fritidsledare, fritidsgårdschef och inhopp på fritidsgårdar som konfliktlösare i fritidsgårdar där ungdomar bara slagit sönder och gjort uppror. Men jag kom till punkt där jag kände att det får vara nog. Jag blev så framgångsrik att de valde att ha mitt ansikte på sin framsida på sin egen tidning. Då sa jag till mig själv nu är dags att sluta och göra något helt annat. Jag var för mätt belåten. Det har jag också gjort i många år. Men nu efter många år, känner jag ett vist sug och efterfrågan på min tjänster så man vet aldrig.LilP skrev:Jag såg ingen giltig anledning i inlägget och saknar min ubuntu-guru.
Ta bort avstängning av Sid omedelbart. Valda representanter har ett samtal med Sid via Skype eller annat kommunikationsverktyg.
Lös konflikten. Förlåt och lös konflikten med Sid.
Pink Panther

Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
tycker folk verkligen att man ska få säga massa fula saker utan att bli avstängd?
Senast redigerad av 1 TweekiE, redigerad totalt 1 gånger.
Till runt 16 Juli alltså..
Han gör sig nog förtjänt av mycket.. men mig har han alltid behandlat grymt väl.
Man blir väl behandlad som man behandlar själv även om Sid som få andra står för det han tycker och gör det öppet medan andra gör det i skymundan så att de inte ska få några konsekvenser.
Men ja dåså.. är inte Sid här ser jag ingen anledning att vara här heller...
btw Rune.K dig har jag bara hört gott om från Sid
Han gör sig nog förtjänt av mycket.. men mig har han alltid behandlat grymt väl.
Man blir väl behandlad som man behandlar själv även om Sid som få andra står för det han tycker och gör det öppet medan andra gör det i skymundan så att de inte ska få några konsekvenser.
Men ja dåså.. är inte Sid här ser jag ingen anledning att vara här heller...
btw Rune.K dig har jag bara hört gott om från Sid

- Pink Panther
Du är inne och rör i gammal skåpmat. Nu håller vi oss till nuet. Inget gott kommer ut av att röra i gamla sår.95monye skrev:tycker folk verkligen att man får säga :Det där jävla kräkmedlet blev avsatt som admin på det här forumet. Var jag än vänder mig så kommer den där feta, fula tysken dit. Avgå LJ!
Pink Panther

Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
okej då, ändrade mitt inlägg.
- Pink Panther
Det är ingen avancerad ekvation. Så länge Sid känner sig attackerad och orättvist behandlad av många på forumet kommer ständiga dumheter från Sid att fortsätta. Därför är ett samtal vi Skype eller annat kommunikationsverktyg av största betydelse. Alla har vi olika bakgrund. Det som av oss uppfattas som ej acceptabelt är med största sannolikhet inte så illa menat av Sid.95monye skrev:okej då, ändrade mitt inlägg.
Pink Panther

Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
Jag stängde av Sid t o m den 17:e juli, 3 månader, efter samråd med de andra funktionärerna på forumet. Efter upprepade tillsägelser, medlinsgförsök, samtal och varningar trädde den regelmässiga samktion i kraft vi alla var överens om.
Vi ser ingen somhelst anledning i dagsläget att revidera beslutet eller vår uppfattning om Sid. När tiden för hans avstängning gått är han välkommen tillbaka om han sköter sig.
Då ämnet är genomlyst tillräckligt låser jag tråden.
Vi ser ingen somhelst anledning i dagsläget att revidera beslutet eller vår uppfattning om Sid. När tiden för hans avstängning gått är han välkommen tillbaka om han sköter sig.
Då ämnet är genomlyst tillräckligt låser jag tråden.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.