Uppgradering störtar in [LÖST]
Uppgradering störtar in [LÖST]
Vad har hänt med den lilla gråa pilen som diskret talade om att det finns uppgraderingar tillgängliga? Numera öppnas Uppgraderingshanteraren direkt. Jag har ingenting emot att ladda ner uppgraderingar men jag gillar inte att jag inte får välja, när. Min dator är ganska klen, så det första jag märker är en opåverkar skrift som lamslår hela datorn, precis när jag har bråttom.
Sen får jag välja att ange lösenord eller stänga av Uppgraderingshanteraren, men ändå tycker jag att det är ohyfsat att braka in så här. Är det så det ska gå till i 9.04 eller det är bara fel på min installering?

Senast redigerad av 1 Hymer, redigerad totalt 30 gånger.
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Re: Uppgradering störtar in
Följande kommando återställer till 8.10 sättet
Kod: Markera allt
gconftool -s --type bool /apps/update-notifier/auto_launch false
* Detta meddelande har granskats av FRA *
* Detta meddelande har granskats av FRA *
I Jaunty 9.04 med KDE får jag en liten tjusig ikon i notifieringsfältet.
Vill jag uppdatera så klickar jag på ikonen och vill jag inte uppdatera just nu så...............
För min del är det inget som stör.
Jag antar att det är skillnad mellan KDE och Gnome i just det här fallet.
Gnome påminner lite väl mycket om Windows för att jag ska tycka om det.
För min del är jag helnöjd med KDE 4.2 i Ubuntulinux 9.04 och i Arch Linux.
Vill jag uppdatera så klickar jag på ikonen och vill jag inte uppdatera just nu så...............
För min del är det inget som stör.
Jag antar att det är skillnad mellan KDE och Gnome i just det här fallet.
Gnome påminner lite väl mycket om Windows för att jag ska tycka om det.
För min del är jag helnöjd med KDE 4.2 i Ubuntulinux 9.04 och i Arch Linux.
Tack Bossieman. Nu hände ingenting när jag entrade koden (jag har hittat en egen verb som behövs!) men vi ska se när den gråa pilen dyker upp.
Rune, KDE är riktigt snygg, men det är så snygg att jag tror att den drar mycket datakraft och jag har inte mycket att vifta med.
Rune, KDE är riktigt snygg, men det är så snygg att jag tror att den drar mycket datakraft och jag har inte mycket att vifta med.
Jag tror inte att KDE drar mer datorkraft när det väl kommit igång.Hymer skrev:Rune, KDE är riktigt snygg, men det är så snygg att jag tror att den drar mycket datakraft och jag har inte mycket att vifta med.
Men det tar längre tid att starta än Gnome.
använd
Kod: Markera allt
T, P eller M för att sortera efter Tid, Processoranvändning eller Minnesanvändning.
Tack.
Ang KDE: Jag använder 2 skärmar ibland. I Gnome kan man ställa in som panel och det kan man inte i KDE.
Ang KDE: Jag använder 2 skärmar ibland. I Gnome kan man ställa in som panel och det kan man inte i KDE.