8.04 (LTS) vs 8.10 vs 9.04? [LÖST]

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Emka
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

8.04 (LTS) vs 8.10 vs 9.04? [LÖST]

Inlägg av Emka »

Jag har haft helt sjuka problem i 9.04 som jag aldrig haft i tidigare versioner, (iaf det senaste, 7,04 var ett helvete med också) och undrar helt enkelt vad jag förlorar på att lägga in 8.04. vad jag förstår är det en LTS version som kommer att tillhandahållas uppgraderingar till 2011 nån gång.

är inte 8.04 uppgraderad till att hålla samma säkerhet och uppdateringar som 9.04 dvs i stort sett samma dist förutom detaljer som teman, snabbare boot tider osv?

vad skulle jag förlora/vinna på att lägga in 8.04 eller 8.10 istället? vilken rekommenderas till nästa släpp?
Senast redigerad av 1 Emka, redigerad totalt 30 gånger.
palle-kuling

Re: 8.04 (LTS) vs 8.10 vs 9.04?

Inlägg av palle-kuling »

är inte 8.04 uppgraderad till att hålla samma säkerhet och uppdateringar som 9.04 dvs i stort sett samma dist förutom detaljer som teman, snabbare boot tider osv?
Japp!
vad skulle jag förlora/vinna på att lägga in 8.04 eller 8.10 istället? vilken rekommenderas till nästa släpp?
Inget speciellt. I ditt fall så skulle du väl snarare vinna på det.

Tråkigt att det gått så dåligt för dig. Du kan ju testa en annan dist kanske? Skadar ju aldrig att testa nya grejer. Mandriva har en superbra gnome desktop enligt mig iaf.
Antingen "one - gnome" cd'n, eller "free DVD'n".

EDIT: mandriva 2009 spring är nu ute; http://www.mandriva.com/
MER MAKT TILL MIG! JAG BESTÄMMER!
Användarvisningsbild
Dagon^
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Dagon^ »

Du skulle vinna på att köra 8.04.2 just eftersom det är en LTS.

Det du förlorar är snabbare boot och sådär men man startar knappast om datorn ändå.

Trist att du haft lite problem men hoppas att det löser sig :)
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Emka

Inlägg av Emka »

Det blev 8.10 igår ändå, tänkte uppgradera om nån månad och se om det blivit bättre, halva nöjet med ubuntu är ju att installera det för att pilla och få det som man vill ;D LTS känns som ett bra kort men kanske mer för servern där man aldrig pallar hålla på eller för företag. Har en känsla av att det kan vara mitt ATI kort som ställer till det på det som stör mig, dags att skaffa nvidia kanske så slipper jag meck över lag...?

iaf, tills nytt kort kommit så tuffar jag på med 8.10 och en update-manager -d blir det väl om nån månad antar jag, då har väl de flesta barnsjukdomar också gett med sig :)

Edit: sätter väl denna som löst då med ;)
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"