Firefox vägra visa video i helskärmsläge [LÖST]

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Användarvisningsbild
brattham
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Firefox vägra visa video i helskärmsläge [LÖST]

Inlägg av brattham »

Helt plötsligt vägras jag visas video på t ex YouTube i helskärmsläge. Det har väl sannolikt något med Adobe Flash Player att göra... Hur som helst öpnas helskärmsläget vid försök, för att omedelbart stängas igen. Jag har dock upptäckt att om jag med hysteriska upprepade klickande på musen (kanske 5 - 6 ggr) så "fastnar" till slut helskärmsläget i just helskärmsläge. Kanske fattar den att jag blir förbannad?

Det mystiska är att det enbart är på mitt användarkonto som det händer. På de övriga användarkontona så funkar allt som vanligt; det är alltså något knutet till mitt användarkonto. Men vad?

Har ni några idéer om vad det kan vara?

/Mvh Per
Senast redigerad av 1 brattham, redigerad totalt 27 gånger.
Användarvisningsbild
bbauto
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Firefox vägra visa video i helskärmsläge

Inlägg av bbauto »

Ingen aning, men du kanske kan testa att installera om flash (+ ta bort gnash, swfdec...):

sudo apt-get purge adobe-flashplugin flashplugin-nonfree gnash gnash-common libflashsupport mozilla-plugin-gnash nspluginwrapper swfdec-mozilla && sudo apt-get install flashplugin-nonfree
Användarvisningsbild
brattham
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Firefox vägra visa video i helskärmsläge

Inlägg av brattham »

Hej, bbauto!

Installeras gnash, swfdec och de andra som du räknade upp återigen då man ominstallerar flash, eller är det något som inte behövs?

/Mvh Per

[EDIT: Kastade lite "dolda" kataloger i min hemmakatalog, sådana som återskapar sig själv vid inloggning om de är saknas. Jag testa mig fram systematiskt med att ta bort en katalog i taget tills allt funka igen. För säkerhets skull döpte jag först om katalogerna, men när jag märkte att systemet funkade utan de borttagna katalogerna så raderade jag dem. Visserligen grundinställs en del konfigurering, men det får man ju ta; det verkar dock vara ett enkelt sätt att lösa denna typ av problem, dvs sådana problem som finns på ett användarkonto men inte ett annat.]
Skriv svar

Återgå till "Internet"