[LÖST]Registerfiler

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Användarvisningsbild
xtr3m3
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

[LÖST]Registerfiler

Inlägg av xtr3m3 »

Nu har jag varit igång och frågat massor.

Tänkte höra om det finns nån möjlighet att lägga in registerfiler från windows in i wine?
Senast redigerad av 2 xtr3m3, redigerad totalt 10 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Dimi
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Registerfiler

Inlägg av Dimi »

Hej.

Jag har ingen aning om det där med register filer så detta är inget svar på din fråga men väl ett litet sidospår.

Har du kollat in lmms? Finns i förråden (sudo aptitude install lmms) det är tydligen en fruity loops clone. Jag har aldrig fruity loopat själv men lmms har jag använt och tycker det är ett trevligt program.

Om inte annat så, lycka till med register trixandet.
David Andersson

Inlägg av David Andersson »

orr3bo skrev: Förstår om ni inte vill svara på denna.
(Får inte svara på sånt här, men för andra som vill importera registryt till Wine av andra orsaker så kanske nedanstående kan vara en ledtråd.)

Programmet regedit.exe i Windows XP har en funktion "Export all or part of registry to file". Programmet regedit i Wine har en funktion "Import registry from file". Ett litet test indikerar att det verkar funka. Den besvärliga biten kanske är, vet du vilka delar av registryt som behöver kopieras?
Användarvisningsbild
xtr3m3
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av xtr3m3 »

Ok. Jag har testat LMMS. Funkar väl hyffsat men en av syntarna jag använder funkar inte så bra tyvärr.
Bild
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"