Som hyffsat nybliven Ubuntu användare tänkte jag bara ge lite feedback på det här med
"automatiska uppgraderingar". Jag började med 8.04 på min Hp/Compaq nc6000 och har
sedan dess hela tiden uppgraderat (via beta versioner) till nya skarpa 8.10 och 9.04 versioner.
Trodde (och hoppades) att Ubuntu/Linux skulle hantera den här typen av uppgraderingar
bättre än Microsofts diton. Men redan vid 8.10 började datorn kännas lite märklig, och efter 9.04
uppgraderingen så var det mycket som strulade. Datorn blev extremt långsam i alla avseenden.
Uppstart som sirap. Flash strul, java fel, nätverksknas, all video hackade och så vidare...
Därför sparade jag undan allt i min home-katalog och gjorde på klassiskt Microsoft manér...
började om från början helt enkelt! Tankade hem iso'n för 9.04 och blåste om hela datorn.
Och jag säger bara: Herrejösses vilken skillnad! Ubuntu 9.04 är ju rena drömmen!

Slutsats: Vill du köra en ny version --> GÖR EN NY FRÄSCH OMINSTALLATION
jag är övertygad om att många frågor på det här forumet skulle vara lösta om man ominstallerade
istället för att uppgradera.
P.S Förstår dock inte varför saker som exempelvis mp3-codec, java och flash inte är
installerat och aktiverat från början? Sådant är ju "defacto standard" numera.