Blocket-liknande program i öppen sås?

Här diskuteras programmering och utveckling
skinkan
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Blocket-liknande program i öppen sås?

Inlägg av skinkan »

Tjenare!

Jag har ett litet projekt på gång, så jag tänkte att jag skulle försöka fixa en Köp-och-Säljsida. Så nu letar jag efter något trevlig att installera på servern som kör php och mysql och är open source :)

Om ni har några tips på vad man kan leta efter så kan ni skicka ett PM eller posta här i tråden så kommer jag vara er evigt tacksamma ;)

Tack på förhand!
skinkan O0
Användarvisningsbild
DrMegahertz
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Re: Blocket-liknande program i öppen sås?

Inlägg av DrMegahertz »

Är tveksam till att en färdig lösning finns att tillgå. Möjligtvis skulle man väl kunna släpa in ett CMS som låter användarna ladda upp annonsliknande artiklar, men vetesjutton om det skulle bli någon vidare snygg lösning.

Om inte annat är det alltså bara att kavla upp armarna och knacka lite kod ;)
BildAre you shpongled? Bild
skinkan

Inlägg av skinkan »

DrMegahertz skrev:Om inte annat är det alltså bara att kavla upp armarna och knacka lite kod ;)
Jovars, det börjar ju luta åt det i alla fall :)
eyerouge
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av eyerouge »

Bild
revoltism
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av revoltism »

Jag skulle nog prova http://www.joomla.com

Har alltid varit bra för mig. Har ett modulbaserat system där du installerar funktioner lite som program. Man kan sedan knacka lite kodning i .css filer om man vill få det snyggare. Finns också många olika teman att prova.

EDIT: Oj, såg just att joomster byggde på joomla... =)
|- Grafikkort: ATI Radeon X1950 Pro - Moderkort: Asus P5W DH Deluxe - Skärm: LG L225W - Tangentbord: Logitech DiNovo Edge - Mus: Logithech MX Revolution -|
skinkan

Inlägg av skinkan »

Tack för svaren! :D

En fråga bara, är joomster något man installerar över joomla eller är det standalone?
Användarvisningsbild
bbauto
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av bbauto »

Inget att tillföra, vill bara prenummerera... :)
skinkan

Inlägg av skinkan »

Okej, nu har jag installerat Joomla på servern och håller på att försöka lägga in Joomster-moden men lyckas inte. Om man går in på Extension Manager så står det "Upload Package File" men det man kan tanka hem från Joomster kommer i en zip-fil och det går inte att installera från. Är jag korkad som inte fattar eller vad är det frågan om? ;)

Edit:
Nu har jag kommit så pass långt att jag kör "Install from directory" i Extension Manager och har skrivit in sökvägen till Joomster, dvs. /var/www/marketplace/. Joomla-setupen ligger i /var/www/joomla/ om det skulle spela någon roll. Detta felmeddelande får jag när jag trycket på Install-knappen.

Kod: Markera allt

* JFolder::create: Could not create directory
* Component Install: Failed to create directory.: "/var/www/joomla/components/com_marketplace"
Och om jag skapar mappen med mkdir så får jag felmeddelandet att en annan komponent använder mappen när jag försöker installera joomster. Någon som vet varför eller hur jag ska lösa det?

Edit:
Det blir samma grej när jag försöker installera svenska språkpaketet..

Kod: Markera allt

* JFolder::create: Could not create directory
* Language Install: Failed to create directory. "/var/www/joomla/language/sv-SE"
Problemet är löst!
Tack för tipset om Joomla och Joomster, det verkar som att det kommer funka skitbra :D
revoltism
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av revoltism »

Jag tror det har med behörigheterna att göra. Joomlas forum är dock rätt hyffsad om du behöver hjälp. Kan även vara något med FTP inställningarna.
|- Grafikkort: ATI Radeon X1950 Pro - Moderkort: Asus P5W DH Deluxe - Skärm: LG L225W - Tangentbord: Logitech DiNovo Edge - Mus: Logithech MX Revolution -|
skinkan

Inlägg av skinkan »

Det hade med behörigheterna att göra, alla mappar var endast skrivbara av root. Men det är löst nu :)
Skriv svar

Återgå till "Programmering och webbdesign"