Vi är alla lika goda kålsupare i att vi tar åt oss personligen av angrepp mot vår ståndpunkt och vår inställning till konflikten. Men detta är en sida på Internet. Förvisso en mycket viktig sida, men vi har alla styrt aktivt iväg från målet: Att göra Ubuntu till var människas favorit-OS.
Demokrati och värderingar är mycket viktigt, men jag ber alla och envar att till ikväll på diskussionsmötet agera efter ålder och inte instinkt. Vi vet var och en att gräl och osämja bara för oss längre ifrån vad vi alla strävar efter.
Jag har varit dryg, småironisk och elak och har säkert trampat på en hel del tår. Jag vet inte hur många som har tagit illa upp av min framfart och jag ber uppriktigt om ursäkt för mina gliringar och påhopp. Det var dumt och omoget av mig och det tar oss ingen vart.
Låt oss nu samla oss för en gemensam kraftansträngning till att göra det här forumet till vad vi alla vill ha det till: Ett trevligt och relevant forum, där gammal som ny visas respekt och vördnad.

Vi har alla olika bakgrund och erfarenheter. Låt oss använda det som en styrka istället för en vattenavskiljare. Som redan sagts: Tänk vad JAG kan göra för att göra Ubuntu-se till en bättre plats.
Med hopp om framtiden,
Mathias