Jaha. Jag fortsätter att spotta ur mig trådar i det här ämnet. Denna gång med inriktning på att försöka få tips på hur man bör tänka i situationen nu.
Det jag tänker är ju att när man använder de här Virtuella maskinerna nu då - i mitt fall en winxp-maskin. Så har man sin visual studio etc uppsatt och klar där. Men sedan kanske man kanske kunna ha en image som innehåller projekt och liknande - som man kan hantera mellan olika virtuella maskiner? Men hur är det - om man gör en sådan här hårddisk image där man lägger då projektfiler - binds den isf enbart till EN "System-VBox" eller kan man då montera den här utan problem i vilken som som ytterligare en "enhet" så att säga?
Detta är för fall då man inte har någon anslutning till ett nätverk och kan montera en nätverksvolym för detta endamål. Syftet är helt enkelt att hålla Systempartitionerna så rena som möjligt.
Så hur bör man göra här? Kan man göra så här? Borde man göra så här?
//Loofy
Diskreta System/Projekt-partitioner i VirtualBox
- Osprey
- Kontakt:
Re: Diskreta System/Projekt-partitioner i VirtualBox
En virtuell disk som inte är systemdisken går att dela mellan olika virtuella maskiner. Däremot vet jag inte hur det skulle funka om båda maskinerna är igång samtidigt...
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Re: Diskreta System/Projekt-partitioner i VirtualBox
japp. Men det kommer nog inte att ske hur som helst. Iallafall inte på den här datorn där jag har en begränsad mängd ramminne som bara räcker för att köra en maskin i taget. 
Men då vet jag att man kan göra så...Skall vi prova lite...
//Loofy

Men då vet jag att man kan göra så...Skall vi prova lite...
//Loofy