Tänkte försöka mig på att nå kontoret via VPN-anslutning men när jag försöker ansluta så får jag ett felmeddelande som säger att det saknas en VPN-hemlighet.
Vad är detta för hemlighet. LÖST
Vad är VPN-hemligheter?? [LÖST]
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Vad är VPN-hemligheter?? [LÖST]
Senast redigerad av 2 peter.ahs, redigerad totalt 22 gång.
Med vänliga hälsningar
en vilsen wärmlänning
en vilsen wärmlänning
Re: Vad är VPN-hemligheter??
Låter som om du saknar någon form utav certifikat eller dylikt. Torde kunna göra säga mer exakt om du har några instruktioner för VPN:et att visa upp.
I kryptosammanhang använder man ofta begreppet hemlighet för att beteckna den nyckel/lösenord/etc som utomstående (förhoppningsvis) inte har tillgång till.
I kryptosammanhang använder man ofta begreppet hemlighet för att beteckna den nyckel/lösenord/etc som utomstående (förhoppningsvis) inte har tillgång till.
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Vad är VPN-hemligheter??
Dom enda uppgifter jag har är dom som följer med installationsdokumentet och det är Organisationsnamn och värddatornamn.andol skrev:Låter som om du saknar någon form utav certifikat eller dylikt. Torde kunna göra säga mer exakt om du har några instruktioner för VPN:et att visa upp.
När jag konfigurerade det i Vista så var det bara att skapa ny anslutning, bocka i anlut till nätverket på arbplats, ansl vpn, och sedan fylla i orgnamn och värddator sedan var det klart, så något certifikat var det inte tal på.
Med vänliga hälsningar
en vilsen wärmlänning
en vilsen wärmlänning