Nomineringar till årsmötet

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Okänd

SV: Nomineringar till årsmötet

Inlägg av Okänd »

Om nu förtroendet för fredsstyrkan är urholkat betyder inte det att freden är mindre värd.

Istället för att lita till att utomstående kommer in och försöker lösa krisen åt oss kanske det är dags att vi tar tag i det själva? :)

Det är dags att börja gräva hålet där stridsyxan kan begravas. Och alla kan hjälpa till.

Alla måste hjälpa till, annars blir det inget av.
Okänd

Inlägg av Okänd »

CryingFreeman skrev: Om nu förtroendet för fredsstyrkan är urholkat betyder inte det att freden är mindre värd.

Istället för att lita till att utomstående kommer in och försöker lösa krisen åt oss kanske det är dags att vi tar tag i det själva? :)

Det är dags att börja gräva hålet där stridsyxan kan begravas. Och alla kan hjälpa till.

Det var inte det jag sa,  det jag menade i lite andra ord, var att vi får klara oss utan "medlarna" då de inte förhåller sig opartiska.

I övrigt så håller jag fullständigt med dig.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

CryingFreeman skrev: Om nu förtroendet för fredsstyrkan är urholkat betyder inte det att freden är mindre värd.

Bra sagt!  :D
Tror det är enda vägen att vi försöker själva, det som ett sår, det måste läka inifrån.
Trots allt så vill troligtvis alla inblandade att detta "krig" skall ta slut, men jag tror det ändå är bra att mycket av missnöjet från olika håll vädras en hel del, det rensar luften. Om i framtiden alla får chansen att framföra sin mening utan att vara rädd för kraftig moderering, varningar och avstängning så kommer förhoppninsvis inte liknande situationer att uppstå, oavsett vem/vilka som håller i rodret.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Bobcat skrev:
...  det jag menade i lite andra ord, var att vi får klara oss utan "medlarna" då de inte förhåller sig opartiska.
Så uppfattade jag det och jag håller med.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Okänd

Inlägg av Okänd »

vulfgar skrev: Så uppfattade jag det och jag håller med.
Så uppfattade jag det också. Tänka sig, vi har konsensus! ;D

*skål!*
Okänd

Inlägg av Okänd »

Cheers mates!!  ;D
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Okej, jag överreagerade, men jag anser fortfarande att valberedningen schabblat och den ståndpunkten är rätt okontroversiell, med tanke på vad de själva sagt om saken.

Man kan tycka vad man vill om hemmasnickrade föreningslösningar och udda instruktioner, men just nu har vi de instruktioner vi har och de måste följas, så har inte skett. Det är allvarligt och extra allvarligt med tanke på den situation som råder.

Det har insinuerats att jag skulle agera i egen sak, för att vinna makt och fina titlar. Vore jag sugen på det det borde jag snarare ha suttit stilla och tyst eftersom mitt namn fanns med på valberedningens lista av IRC-loggarna att döma. Inte illa ur den synpunkten efter en veckas engagemang här, men...

I själva verket är jag inte speciellt intresserad av en post eller maktposition i Ubuntu Sverige. Att jag inte definitivt avsagt mig beror på att det skulle kunna uppkomma situationer där jag för det allmäna bästa trots allt skulle kunna tänka mig att ställa upp. Men helst slipper jag.

Men eftersom mitt namn förekom i IRC-loggen borde man ha frågat mig ÄVEN om man som vissa tolkar det bara skulle fråga de som var aktuella för en post. Så har inte skett. Har man frågat någon? Vet man att man har en lämplig kassör till exempel. Den posten ställer jag inte upp på, det vore en katastrof både för mig och föreningen.

Om vi talar om sammansättningen av styrelsen (förlåt medlemsrådet, dessa hemsnickrade namn) oavsett om den utformas av valberedningen eller årsmötet bör spegla hela  Ubuntu Sverige. Både både den sittande ledningen och oppositionen har sina poänger och båda sidor har gjort bort sig i olika avseenden, men med en balanserad styrelse kan vi försonas och gå vidare.

Valberedningens förslag liknar mer en rebelljunta (mitt namn förmildrar inte detta intryck). Detta sammantaget med icke följda instruktioner, kontakter med kandidater som missats, momineringsprocesser som avbryts godtyckligt när en person vill lämna en nominering osv gör valberedningens agerande mer till en provokation än ett seriöst föreningsarbete i en knivig situation.

Jag hade reagerat lika starkt om den nuvarande ledningens folk hade suttit i valberedningen och hade lagt fram ett lika obalanserat förslag åt andra hållet. Båda sidor i de diskussioner som varit måste vara välrepresenterade.

I detta perspektiv är det bästa man kan göra att börja om, med en ny, balanserad valberedning, nya instruktioner, nya nomineringar, vettiga diskussioner med kandidaterna och ett helt nytt förslag.

Många har i debatten hänvisat till vad man brukar göra i andra föreningar. Detta är i dagsläget inte relevant eftersom vi har massor med hemsnickrade regler. Historien bakom varför det blivit så har jag ingen aning om.

På sikt bör Ubuntu Sverige anta stadgar och arbetssätt som så långt möjligt överensstämmer med vad andra föreningar använder. Det minskar förvirringen i lägen som detta. Detta är emellertid en process som tar tid och måste göras enligt de nu uppställda reglerna. Nuvarande stadgar och instruktioner gäller till de blivit upphävda och ersatta.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"