Problem med effekter och cairo-dock efter lagt in jaunty

Skrivbordsmiljöer, fönsterhanterare och desklets
Emka
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Problem med effekter och cairo-dock efter lagt in jaunty

Inlägg av Emka »

jag verkar inte få saker att fungera efter att jag inst betan, de "unsupported-plugins" för compiz vill inte funka, de bockar ur sig själva, när det gäller cairo dock får jag igång det men inte som jag vill ha det, saknar mac-temat, varför är det borta? och pyttelitet blev det nere i skärmen, spelar ingen roll hur jag pillar på inställningar, vill inte funka, råd?
eyerouge
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Re: Problem med effekter och cairo-dock efter lagt in jaunty

Inlägg av eyerouge »

Mitt råd är att inte anstränga sig med att lösa dina problem i detta skede. Vänta en vecka till och se om det hjälper med installationen av den färdiga Jauntyn istället. Återkom om problemen kvarstår då.

Var själv i en liknande situation med Ibex - av någon mystisk anledning laddade jag hem en version av det innan den släpptes på riktigt. Det fanns en del saker som inte fungerade som de skulle, men när den riktiga versionen släpptes åtgärdade de sig själva. Kan alltså vara en idé att inte svettas i onödan just nu.
Bild
Emka

Inlägg av Emka »

jag tror bara att det är nåt jag gjort galet, körde cairo-dock i terminalen och fick fram nåt som för mig lika gärna kunde stått på gammelpersiska... nån som kan ta en titt o se om nåt är galet o hur jag rättar till det?

/usr/share/themes/Human/gtk-2.0/gtkrc:82: Murrine configuration option "highlight_ratio" will be deprecated in future releases. Please use "highlight_shade" instead.
/usr/share/themes/Human/gtk-2.0/gtkrc:83: Murrine configuration option "lightborder_ratio" will be deprecated in future releases. Please use "lightborder_shade" instead.
/usr/share/themes/Human/gtk-2.0/gtkrc:194: Murrine configuration option "highlight_ratio" will be deprecated in future releases. Please use "highlight_shade" instead.
warning : (cairo-dock-modules.c:cairo_dock_preload_module_from_directory:263)
while opening module '/usr/lib/cairo-dock/libcd-xfce-integration.so' : (libthunar-vfs-1.so.2: kan inte öppna delad objektfil: Filen eller katalogen finns inte)
cairo_dock_get_desklet_decoration (personnal)
cairo_dock_create_surface_from_image: assertion `rsvg_handle != NULL' failed
MaJ des decorations du fond -> 108,00x4,00
nouvelle icone d'appli (20971523)
nouvelle icone d'appli (23068701)
nouvelle icone d'appli (56623108)
cairo_dock_create_surface_from_image: assertion `rsvg_handle != NULL' failed
MaJ des decorations du fond -> 806,00x52,00
add personnal
add default
add personnal
Användarvisningsbild
TweekiE
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av TweekiE »

saknar mac-temat
du kan ju alltid installera mac osx temat.
http://www.gnome-look.org/content/show. ... tent=72085
Emka

Inlägg av Emka »

Tack men det lösta sig med att jag lade in 8.10 ist och gjorde en update-manager-d istället och behöll de gamla paketen, då funkade allt som det skulle och jaunty funkar bra, det enda som inte funkar fortfarande är det unsupportade paketen för compiz, atlantis, snö och förhandsvisning av fönster, de bockar ur sig själva efter några sekunder, men det kan jag leva med , antar att det fixas snart i vilket fall... var rapporterar man buggar förresten?
Användarvisningsbild
TweekiE

Inlägg av TweekiE »

Emka skrev:Tack men det lösta sig med att jag lade in 8.10 ist och gjorde en update-manager-d istället och behöll de gamla paketen, då funkade allt som det skulle och jaunty funkar bra, det enda som inte funkar fortfarande är det unsupportade paketen för compiz, atlantis, snö och förhandsvisning av fönster, de bockar ur sig själva efter några sekunder, men det kan jag leva med , antar att det fixas snart i vilket fall... var rapporterar man buggar förresten?
utanför ämnet , men... hur installerar man atlantis och snö??
Emka

Inlägg av Emka »

sudo apt-get install compiz-fusion-plugins-unsupported kör du bara, klart!
Användarvisningsbild
TweekiE

Inlägg av TweekiE »

markera tråden som löst tack! :)
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet"