Jag är imponerad av Ubuntu 9.04 netbook remix och allt som fungerar direkt.
Jag har haft min dator på lagning i ett par veckor nu, fick hem den igår och installerade om den med 9.04 och min första positiva upptäkt var att den hittade wlan. det som jag har fått brottas med olika lösningar hittades direkt. Jag blev besviken på att inte mitt 3g modem inte funkade direkt men jag hittade snabbt en lösning. http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=223&t=39088 Allt annat som jag hunnit testat har funkat bra. Det som ligger på tur att testa är VPN och backup samt inloggning mot AD och NDS. Plus LDAP.
//Tony
Jag är imponerad av Ubuntu 9.04 netbook remix
-
Re: Jag är imponerad av Ubuntu 9.04 netbook remix
Det är roligt att du är nöjd!
Re: Jag är imponerad av Ubuntu 9.04 netbook remix
Jaha, kul för dig.Min EeePC 701 verkar inte funka alls bra med 9.04 netbook remix. Systemet hittar inte wlan, och nu är det även nåt fel med grafiken (det enda som syns efter inloggning är den orange-bruna skrivbordsbilden utan vare sig menyer eller avstängningsknapp
EDIT
..grafikfelet kanske har nåt att göra med senaste xorg och intels grafikkort. Provade Arch Linux på samma dator för ett tag sedan, och den (liksom Ubuntu 8.10) verkade funka bra med förra xorg, men gick inte ens att få igång med senaste xorg.

EDIT
..grafikfelet kanske har nåt att göra med senaste xorg och intels grafikkort. Provade Arch Linux på samma dator för ett tag sedan, och den (liksom Ubuntu 8.10) verkade funka bra med förra xorg, men gick inte ens att få igång med senaste xorg.