Problem med ubuntu 9.04!

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Vimsig
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Problem med ubuntu 9.04!

Inlägg av Vimsig »

Hej!

Forst och framst sa kan jag saga att jag tog bort min touchpad nar jag anvande ubuntu 8.10.
Igar uppgraderade jag till 9.04 och upptackte sen att mitt tagentbord blivit pa engelska, skarmupplosningen helt fel, allt ar jattelitet och min touchpad ar tillbaka.

Nu behover jag hjalp med att fa bort min touchpad, fa tillbaka de svenska spraket pa tagentbordet samt fixa till sa allting blir lite storre pa skrivbordet.
Forovrigt ar 9.04 battre da ljudet alltid varit lite fel i 8.10, men i 9.04 ar det underbart!
OM nagon vill hjalpa mig vore jag valdigt tacksam ifall ni kunde adda min msn da jag inte kollar har sa jattemycket. steffelol (at) live.se - adda.

Tack sa hemskt mycket pa forhand!

/Stefan
Inte vimsigare än windows.
Johanna
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Problem med ubuntu 9.04!

Inlägg av Johanna »

Tangentbordet hade jag samma problem med, men det är lätt fixat :)

System - Inställningar - Tangentbord - Layouter, där kan du lägga till de layouter du vill ha och ta bort de du inte använder.
Vimsig

Inlägg av Vimsig »

Johanna skrev:Tangentbordet hade jag samma problem med, men det är lätt fixat :)

System - Inställningar - Tangentbord - Layouter, där kan du lägga till de layouter du vill ha och ta bort de du inte använder.
Okej! Ska testa. Tackar!
Forovrigt ang din signatur, skanker du bort katterna?
Johanna
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Johanna »

Vimsig skrev:
Johanna skrev:Tangentbordet hade jag samma problem med, men det är lätt fixat :)

Okej! Ska testa. Tackar!
Varsågod :) Jag tog bort den engelska och bockade ur rutan om separat layout för olika fönster för säkerhets skull. Sedan kan man behöva logga ut in igen också också, jag är inte säker eftersom jag gjorde det samtidigt som jag installerade massa uppdateringar så jag startade ändå om direkt efter.

Utanför ämnet: Det beror på hur man ser det, man får betala men det blir mindre än vad man hade fått ge för kastrering, ID-märkning och grundvaccinationen, så rent praktiskt går man plus. Det är inte jag som sätter priset heller, utan de katthem de tillhör.
Vimsig

Inlägg av Vimsig »

Johanna skrev:
Vimsig skrev:

Okej! Ska testa. Tackar!
Varsågod :) Jag tog bort den engelska och bockade ur rutan om separat layout för olika fönster för säkerhets skull. Sedan kan man behöva logga ut in igen också också, jag är inte säker eftersom jag gjorde det samtidigt som jag installerade massa uppdateringar så jag startade ändå om direkt efter.

Utanför ämnet: Det beror på hur man ser det, man får betala men det blir mindre än vad man hade fått ge för kastrering, ID-märkning och grundvaccinationen, så rent praktiskt går man plus. Det är inte jag som sätter priset heller, utan de katthem de tillhör.
Okej. Nu funkar åäö igen, haha :)
Okej. Det är underbart att det finns dom som bryr sig om hemlösa katter och hundar.
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"