DVD-skiva syns ej
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
DVD-skiva syns ej
Hej, hoppas någon kan hjälpa mig. Det är så att jag tänkte bränna och prova Yellow Dog Linux för att ev installera på min PS3. Det tog stopp närapå direkt för dom planerna eftersom det inte syns någonting på skrivbordet eller Brasero när jag stoppar in en tom DVD-skiva. När jag stoppar in en DVD med nånting jag bränt redan, då syns det på skrivbordet. Hur kan det komma sig? Jag har en bärbar Dell Inspiron 1300 och jag antar att dom inte hjälper mig på Dell support eftersom jag varit fräck nog att installera Ubuntu på datorn. Och jo, jag lade det här inlägget i kategori Hårdvara eftersom jag har provat samma sak i Opensolaris (som jag har på en annan partition) och en tom DVD syns inte där heller. Då drog jag slutsatsen att det KAN ha med själva datorn att göra (Gud förbjude). Vad tror ni?
"Att tanka fritt är stort, men att tanka rätt är större." - Thomas Thorild
- bbauto
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: DVD-skiva syns ej
Är det en DVD-Brännare? Det är inte så att det är en CDRW/DVD-R
Så att den kan läsa CD och DVD men bara bränna CD??
Vad visar den om du startar Program->Ljud och video->Skivbrännarprogrammet Brassero
Så att den kan läsa CD och DVD men bara bränna CD??
Vad visar den om du startar Program->Ljud och video->Skivbrännarprogrammet Brassero
Re: DVD-skiva syns ej [LÖST]
OJ, du har rätt! Nu får jag skämmas 
Jag har ju ingen DVD-brännare! OK, får åka hem till en kompis och bränna. Så kan det gå...

Jag har ju ingen DVD-brännare! OK, får åka hem till en kompis och bränna. Så kan det gå...

- bbauto
Re: DVD-skiva syns ej [LÖST]
Oftast finns enkla förklaringar.DreamLord skrev:OJ, du har rätt! Nu får jag skämmas

Fast borde inte skivan synas trots det? Typ "tom DVD-skiva" på skrivbordet eller nåt liknande
- bbauto
Nä för den stödjer inte en Tom-Skiva!