sudo ./et-linux-2_60_x86.run commandot och det gick bra tills
/home/pedro/.setup8478: error while loading shared libraries: libgtk-1.2.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory
The setup program seems to have failed on x86/glibc-2.1
Nästan ett år sedan jag provade installera detta men nu när jag provar igen så får jag samma meddelande.
Verifying archive integrity... All good.
Uncompressing Enemy Territory 2.60 Full Install..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Gtk-WARNING **: Failed to load module "libcanberra-gtk-module.so": libcanberra-gtk-module.so: kan inte öppna delad objektfil: Filen eller katalogen finns inte
* Detta meddelande granskas nu av FRA *
Har installerat et-linux-2.60.x86.run
och kopierat in patchfilerna från Enemy Territory 2.60b i katalogen där spelet är installerat. Är det patchat då? Jag hittar inte vad jag ska göra men jag provade det och spelet startar iaf.
Jag har inget ljud och hur får jag igång punkbuster? I spelet så har jag valt "Enable Punkbuster" men när jag försöker ansluta till en server med punkbuster så går det inte och jag får meddelandet att jag måste aktivera punkbuster.
* Detta meddelande granskas nu av FRA *