har lyckats installer ventrilo och det funkar mer eller mindre perfekt utom att jag inte kan använda push to talk knapp om jag inte har ventrilo fönstret markerat
någon som känner igen detta problem och kanske löst det?
ventrilo problem [LÖST]
- Defunctus
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
ventrilo problem [LÖST]
Senast redigerad av 1 Defunctus, redigerad totalt 23 gånger.
Re: ventrilo problem
Har du satt det som en global funktion? Aldrig använt Ventrilo men jag antar du lär sätta det som en global snabbtangent. Vill du använda en vettig VoIP tjänst finns ju Mumble.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Defunctus
Hund skrev:Har du satt det som en global funktion? Aldrig använt Ventrilo men jag antar du lär sätta det som en global snabbtangent. Vill du använda en vettig VoIP tjänst finns ju Mumble.
hur gör man för att sätta det som en global funktion?
och Mumble... kommer man åt ventrilo servrar med det?
har inte varit här på länge men som vanligt så leverar hund! tack man
Jag har aldrig använt Ventrilo (mer än 1 gång för att testa det) så jag vet inte alls hur man gör, men det bör väl finnas bland inställningarna tycker jag?
Mumble är ett alternativ (baserat på öppen källkod) till Ventrilo. Ventilo är som sagt väldigt dåligt, ingen vidare ljudkvalite och svarstider etc är ju åt skogen.. Använder man VoIP för spel kan det vara skillnad på liv och död.
Mumble är ett alternativ (baserat på öppen källkod) till Ventrilo. Ventilo är som sagt väldigt dåligt, ingen vidare ljudkvalite och svarstider etc är ju åt skogen.. Använder man VoIP för spel kan det vara skillnad på liv och död.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Defunctus
Hund skrev:Jag har aldrig använt Ventrilo (mer än 1 gång för att testa det) så jag vet inte alls hur man gör, men det bör väl finnas bland inställningarna tycker jag?
ok lite synd att man inte kommer åt ventrilo servrar via mumble då ventrilo är dominerande och den folk använder får se hur jag ska lösa detta problemet på annat vis tackar och bockar för svar dock
edit: fixade vent var bara klicka i Enable external hardware devices

edit2: kört vent i en dag nu funkar utmärkt inte det minsta problem så det är bara go go go för er som tvivlar