Hej!
Har haft lite problem efter att jag uppgraderat till 9.04. Det allvarligaste är att det inte längre verkar gå att använda Uppdateringshanteraren. När jag kör igång den säger den först "Inte alla uppdateringar kan installeras" och jag kan då välja Delvis uppdatering. Gör jag det säger den att vissa program kommer tas bort (t.ex. libdb4.5-java)
När jag då trycker på Starta uppdateringen försvinner fönstret och inget händer...vet inte riktigt vad jag ska göra. Är rätt så ny på Ubuntu
Problem efter 9.04-uppgradering
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Problem efter 9.04-uppgradering
Kör följande i terminalen:
Testa sen med en uppgradering till Ubuntu 9.04.
Men jag vill förvarna dig om följande.
För närvarande är trycket hårt på Ubuntus serverpark. Jag tror ett bra förslag är att avvakta ett tag. Kan du lugna dig till i morgon kväll. Då har de kanske lugnat ner sig lite. Har själv testat och konstaterat att de med största sannolikhet är som jag skriver.
Rättelse av Pink Panther
Det skall vara en uppdatering. Inte uppgradering.
Jag ber om ursäkt.
Klockan 21.43
Pink Panther

Kod: Markera allt
sudo apt-get clean
sudo dpkg --configure -a
sudo apt-get -f install
Men jag vill förvarna dig om följande.
För närvarande är trycket hårt på Ubuntus serverpark. Jag tror ett bra förslag är att avvakta ett tag. Kan du lugna dig till i morgon kväll. Då har de kanske lugnat ner sig lite. Har själv testat och konstaterat att de med största sannolikhet är som jag skriver.
Rättelse av Pink Panther
Det skall vara en uppdatering. Inte uppgradering.
Jag ber om ursäkt.
Klockan 21.43
Pink Panther

Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah