Oneswarm

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
taipan
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Oneswarm

Inlägg av taipan »

HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Oneswarm

Inlägg av HakanS »

Man packar upp det nedladdade arkivet på lämpligt ställe. T.ex. /home/användare/Program/Oneswarm
Sedan startas det med kommandot sh /home/användare/Program/Oneswarm/Oneswarm
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av CryingFreeman »

Prova om du får ut något matnyttigt ur det här:

http://mikrofoncaught.blogspot.com/2009 ... g-med.html

Java installerar du genom Program -> Lägg till/Ta bort och söka på "Java"

Om det är själva nedladdningen och uppackningen som är problemet så råder jag dig till att öppna en terminal (Program -> Tillbehör -> Terminal) och köra (beroende på om du har 32-bitars eller 64-bitars installation)

1. skapa en katalog
2. gå in i katalogen
3. hämta OneSwarm-arkivet
4. packa upp arkivet
5. gå in i den uppackade katalogen
6. köra igång programmet som sen visas i Firefox

32-bitars:

Kod: Markera allt

mkdir Program
cd Program
wget http://oneswarm.cs.washington.edu/builds/OneSwarm_0_5_linux_x86.tar.gz
tar zxvf OneSwarm_0_5_linux_x86.tar.gz
cd OneSwarm
./OneSwarm
64-bitars:

mkdir Program
cd Program
wget http://oneswarm.cs.washington.edu/builds/OneSwarm_0_5_linux_x86_64.tar.gz
tar zxvf OneSwarm_0_5_linux_x86_64.tar.gz
cd OneSwarm
./OneSwarm
Användarvisningsbild
xtr3m3
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av xtr3m3 »

Tänkte fråga om man kan använda för att starta oneswarm så här:

cd Program
cd OneSwarm
./OneSwarm
eller finns det nått annat sätt att starta filen på utan att behöva gå in i mappen och klicka på filen?

Edit:

Kom på att det går att använda detta "/home/user/Program/OneSwarm/OneSwarm"
Bild
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Oneswarm ska tydligen inte användas som torrentklient.

Men att det är Open source är ju bra.
Användarvisningsbild
CryingFreeman

Inlägg av CryingFreeman »

Harlekin33 skrev:Oneswarm ska tydligen inte användas som torrentklient.

Men att det är Open source är ju bra.
Vadå "ska"? Och vem säger det? Och varför?

Jag använder OneSwarm både som torrent-klient och som F2F-klient, eftersom
det går, uppmuntras av OneSwarms skapare och är smidigare än att köra två
olika program.

Det finns en anledning till varför man gjort OneSwarm bakåtkompatibelt.
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Oneswarm erbjuder inte högre säkerhet om man använder det som torrentklient än andra klienter..

Det står att läsa på deras sida.
Användarvisningsbild
utforskarn
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av utforskarn »

vart i firefox visas de??
liax
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av liax »

Hittade en instruktion på engelska som fungerade för mig.

1 - Install "Sun Java 6 runtime" using "Add/remove" (make sure you have "All available application" selected <--- detta saknade jag
2 - Download Linux version 32bit (if you are not using 64bit)
3 - Unpack the archive
4 - Move the OneSwarm folder to wherever you like it e.g. /home/yourname/OneSwarm/
5 - Doubleclick the "OneSwarm" icon to start the program
6 - Make a shortcut and put it on the desktop or in the menu
* Detta meddelande granskas nu av FRA *
Användarvisningsbild
buskerika

Inlägg av buskerika »

Har samma problem med OneSwarm, allt uppackat men får det inte att starta.
När jag körde det via terminal såg det ut så här:
er@busk3:~$ OneSwarm/OneSwarm
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: com/install4j/runtime/Launcher
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: com.install4j.runtime.Launcher
at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:200)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:188)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:307)
at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:301)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:252)
at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java:320)
Could not find the main class: com.install4j.runtime.Launcher. Program will exit.
er@busk3:~$
På OneSwarms hemsida rekommenderades att man skulle ladda ner ett Firefoxtillägg också (wjbutton_en.xpi) och den har jag packat upp på flera ställen för jag vet ju inte VAR den ska ligga!! Nu Ligger den i OneSwarm-mappen, och under 3 olika mappar i .mozilla, men kanske det är ytterligare ett ställe jag inte tänkt på. Om det nu är det som är felet?
David Andersson

Inlägg av David Andersson »

buskerika skrev: På OneSwarms hemsida rekommenderades att man skulle ladda ner ett Firefoxtillägg också (wjbutton_en.xpi) och den har jag packat upp på flera ställen för jag vet ju inte VAR den ska ligga!! Nu Ligger den i OneSwarm-mappen, och under 3 olika mappar i .mozilla, men kanske det är ytterligare ett ställe jag inte tänkt på. Om det nu är det som är felet?
Den behöver inte ligga på nåt speciellt ställe. Man klickar på en .xpi-fil i Firefox så ska den installeras i Firefox automatiskt. Man får en fråga först. Xpi-filen behöver inte finnas kvar sedan. Du behöver nog inte ens ladda ner den utan kan klicka på den på tillverkarens sajt.

Om du redan har den på t.ex skrivbordet kan du gå dit i Firefox med adressen file:///home/buskerika/Desktop eller file:///home/buskerika/Skrivbord eller öppna .xpi-filen från terminalen med kommandot firefox ~/Skrivbord/wjbutton_en.xpi eller firefox ~/Desktop/wjbutton_en.xpi

(Rent tekniskt verkar .xpi vara ett zip-arkiv, men det ska inte packas upp manuellt.)
Användarvisningsbild
buskerika

Inlägg av buskerika »

Tack!
Verkar som det löst sig nu och en ny värld har öppnat sig. :D
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Kommer Oneswarm komma med i förrådet i framtiden?
Användarvisningsbild
BadOmen

Inlägg av BadOmen »

buskerika skrev:Har samma problem med OneSwarm, allt uppackat men får det inte att starta.
er@busk3:~$ OneSwarm/OneSwarm
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: com/install4j/runtime/Launcher
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: com.install4j.runtime.Launcher
at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:200)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:188)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:307)
at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:301)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:252)
at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java:320)
Could not find the main class: com.install4j.runtime.Launcher. Program will exit.
er@busk3:~$
På OneSwarms hemsida rekommenderades att man skulle ladda ner ett Firefoxtillägg också (wjbutton_en.xpi) och den har jag packat upp på flera ställen för jag vet ju inte VAR den ska ligga!! Nu Ligger den i OneSwarm-mappen, och under 3 olika mappar i .mozilla, men kanske det är ytterligare ett ställe jag inte tänkt på. Om det nu är det som är felet?
Hej,
jag blev bara nyfiken på wjbutten_en.xpi eftersom jag inte har installerat den och blev nyfiken på att läsa om vad det är för nåt. Var på oneswarms hemsida hittade du information om den?
Betygsätt din Hårdvara och underlätta inköp av ny för andra:http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewforum.php?f=138
Ubuntu-se forsknings team, här.
Min Ubuntu blogg som funkar som en stor post-it lapp för mig http://attminnas.blogspot.com/
Användarvisningsbild
buskerika

Inlägg av buskerika »

BadOmen skrev:
buskerika skrev:Har samma problem med OneSwarm, allt uppackat men får det inte att starta.

Hej,
jag blev bara nyfiken på wjbutten_en.xpi eftersom jag inte har installerat den och blev nyfiken på att läsa om vad det är för nåt. Var på oneswarms hemsida hittade du information om den?
Är inte riktigt säker men det var nog huvudsidan där man laddar ner programmet (efter att man valt Linux/Ubuntu). Då fanns det två filer för nedladdning och den ena var FF-tillägget. Tror jag :-\
Användarvisningsbild
BadOmen

Inlägg av BadOmen »

buskerika skrev:
BadOmen skrev:

Hej,
Är inte riktigt säker men det var nog huvudsidan där man laddar ner programmet (efter att man valt Linux/Ubuntu). Då fanns det två filer för nedladdning och den ena var FF-tillägget. Tror jag :-\
Jag lyckas inte hitta igen den eller nån text om den på oneswarms hmsida. Jag kör nu utan den filen så det skulle vara intressant att veta hur det påverkar oneswarm. :)
Betygsätt din Hårdvara och underlätta inköp av ny för andra:http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewforum.php?f=138
Min Ubuntu blogg som funkar som en stor post-it lapp för mig http://attminnas.blogspot.com/
Användarvisningsbild
buskerika

Inlägg av buskerika »

BadOmen skrev:
buskerika skrev:
BadOmen skrev:

Hej,
Jag lyckas inte hitta igen den eller nån text om den på oneswarms hmsida. Jag kör nu utan den filen så det skulle vara intressant att veta hur det påverkar oneswarm. :)
Ber om ursäkt!!
Den gällde ett annat program, Ultra Surf. Gud vad jag känner mig dum, önskar jag kunde radera allt här!! :-[
Användarvisningsbild
BadOmen

Inlägg av BadOmen »

buskerika skrev: ....
Ber om ursäkt!!
Den gällde ett annat program, Ultra Surf. Gud vad jag känner mig dum, önskar jag kunde radera allt här!! :-[
Inte ska du känna dig dum inte, det är lugnt strular till det gör alla ibland :)
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"