Filmvisning iUbuntu 9.04 [Löst]
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Filmvisning iUbuntu 9.04 [Löst]
Jag gillar att kolla lite på film på webben ibland.
Nu när jag uppdaterat till 9.04 funkar det inte på vissa sidor.. Jag har laddat ner flashplayers o andra insticksprpgram, codecs mm. Det funkar på t.ex Category 5.tv med Robbie men inte tex youtube o aftonbladets tv eller andra liknande websidor mm mm.
Är det nått speciellt problem, man inte hunnit få ordning på i 9.04, eftersom dat funkade perfekt i 8.10? eller är det nån inställning jag missar.
Jag uppgraderade i uppgraderingshanteraren och alla andra inställningar verkar vara kvar sen gamla versionen. Lite irriterande när saker inte funkar som väntat.
Nån som har nån idé om lösning på problemet?
Nu när jag uppdaterat till 9.04 funkar det inte på vissa sidor.. Jag har laddat ner flashplayers o andra insticksprpgram, codecs mm. Det funkar på t.ex Category 5.tv med Robbie men inte tex youtube o aftonbladets tv eller andra liknande websidor mm mm.
Är det nått speciellt problem, man inte hunnit få ordning på i 9.04, eftersom dat funkade perfekt i 8.10? eller är det nån inställning jag missar.
Jag uppgraderade i uppgraderingshanteraren och alla andra inställningar verkar vara kvar sen gamla versionen. Lite irriterande när saker inte funkar som väntat.
Nån som har nån idé om lösning på problemet?
Senast redigerad av 1 BjHstad, redigerad totalt 28 gånger.
Re: Filmvisning iUbuntu 9.04
Är de så att du har ett Inter grafikkort kan det vara en bugg:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/314928
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/314928
-
Jag tyckte det var lite krångel med vissa saker. bla film på webben och lite segt internet, så jag gick tillbas till 8.10.
Det funkar superbt med allt jag gör.. Hoppas 9.04 blir lika bra efter buggrensning..
Kör i alla fall bara Ubuntu. Hade jag inte haft windows XP på jobbet hade jag snart glömt hur det ser ut.
Har dessutom delat ut lite ubuntuskivor till mina kompisar, så andra får se hur det är.
De flesta man talar med om ubuntu verkar inte veta ens att möjlighten finns att fixa ett bra OS helt gratis och fritt.
..men spridning pågår.
Det funkar superbt med allt jag gör.. Hoppas 9.04 blir lika bra efter buggrensning..
Kör i alla fall bara Ubuntu. Hade jag inte haft windows XP på jobbet hade jag snart glömt hur det ser ut.
Har dessutom delat ut lite ubuntuskivor till mina kompisar, så andra får se hur det är.
De flesta man talar med om ubuntu verkar inte veta ens att möjlighten finns att fixa ett bra OS helt gratis och fritt.
..men spridning pågår.
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Är det flash-nonfree du har installerat eller är det Gnash? För jag har haft lite problem med Gnash nu i 9.04.
Annrs så kan du ju prova med att installera (om) meta paketet ubuntu-restricted-extras som innehåller allt du kan behöva.
Annrs så kan du ju prova med att installera (om) meta paketet ubuntu-restricted-extras som innehåller allt du kan behöva.
-
installerade både flash non.free och gnash..... i en del sidor fick jag igång det, som youtube etc men ex aftonbladets webtv och en del andra jag testa funkade inte..
Nu väntar jag till ett tag efter den 23. innan jag tar ner 9.04 igen. då kan jag ju testa dina tips..
Tack för hjälpen med ditt savr ai alla fall
Nu väntar jag till ett tag efter den 23. innan jag tar ner 9.04 igen. då kan jag ju testa dina tips..
Tack för hjälpen med ditt savr ai alla fall
- unehed
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
När blev Ubuntu uppköpt av Apple?!
rubriken (iUbuntu)

rubriken (iUbuntu)
Nu har jag inte min ubuntu-dator framför mig, så jag kan säga exakt vad programmen heter, men jag avinstallerade flash non-free och installerade adobes som också ligger i pakethanteraren när jag söker på flash.
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Jag tror nog att det bästa valet för att se flash är just paketet flashplugin-nonfree
-
kan det bli konflikt mellan olika flashplyers, om man har både Gnash och Adobe installerade, när man skall spela upp web.filmer? Vilken är då bäst att behålla om man skall skippa nån.
?
?
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Behåll Adobes i så fall. Kör du 32 eller 64-bitars Ubuntu? Det kan spela roll om du kör en 64-install av OS:et och om du kör 32-flash via wrapper. Adobe hars läppt ett 64-flash som fungerar.BjHstad skrev:kan det bli konflikt mellan olika flashplyers, om man har både Gnash och Adobe installerade, när man skall spela upp web.filmer? Vilken är då bäst att behålla om man skall skippa nån.
?
-
jag kör 32 bit Ubuntu..
ok. tack för svar,, kollar vidare
ok. tack för svar,, kollar vidare
-
Re: Filmvisning iUbuntu 9.04 [ Löst]
Ang web filmer och Ubuntu 9.04
Misstänker att det är websidan som inte samspelar me Ubuntu, eftersom många sidor funkar.. jag kan nu se ex. youtube, category5.tv m flera medan vissa andra, som verkar funka på samma sätt inte går att se.
Tack för de svar jag fått.. vi betraktar frågan som löst, för min del, i alla fall.
Misstänker att det är websidan som inte samspelar me Ubuntu, eftersom många sidor funkar.. jag kan nu se ex. youtube, category5.tv m flera medan vissa andra, som verkar funka på samma sätt inte går att se.
Tack för de svar jag fått.. vi betraktar frågan som löst, för min del, i alla fall.