Använder just nu min HP laptop för att se på film på min underbara full-hd tv. Problemet jag har är att audio over hdmi inte funkar med nuvarande ljudkort. Har ej heller fått igång hårdvaruaccelererad dekodning. Det har jag iofs inte försökt få igång... men men! Jag tänkte ändå uppgradera min kraschbenägna stationära till en kombinerad ftp/skrivar/www-server/musikstreamatillminaandradatorer/filmdator.
Har ett fint Corsair CM stacker-chassi, kraven e att 5.1 ljud ska fungera, samt audio over hdmi. om den dessutom har en optiskt utgång för ljud så e det finemang. Alla problem jag haft med ljudkortet i min laptop föranleder dock att jag frågar på forumet här innan jag köper grisen i säcken!
Jag vill ha ganska många hårddiskar i den, bättre att skaffa ett hårdvaru-raid-kort än att köra moderkortens inbyggda va?
Övrig grafikprestanda, bör klara eve-online bara, väldigt sugen på att testa det på 46" TV

Vilka ljudkort/moderkort/grafikkort med hdmi out har folk provat och inte haft några problem med?