Hejsan.
Jag upgraderade till jaunty för 2 dagar sen. Och såg då att jaunty hittade mina gammla hdd direkt utan att jag behövde mounta dom själv. Innan hette dom mp3,x264.dvdr1,dvdr2.Nu i jaunty heter dom disk,disk-1,disk-2,disk-3
Problemet nu är att när jag ska starta rtorrent kan den inte låsa sessionsmappen som nu ligger i disk-1 enligt rtorrent och mig själv ;-).Jag går in i mediamappen och tittar ,då ligger plötsligt sessionsmappen i disk-2.
Har nästan känslan av att jaunty byter disk/namn efter senast använd av mig (låter inte klokt jag vet ).Har även problemet att diskarna försvinner inte syns i mediamappen.
Är det nåt nytt i jaunty som jag missat eller ska man låsa diskarna på nåt annat sätt.Kanske avmontera och montera igen??
Tack så länge.
Hdd byter namn i Jaunty
Re: Hdd byter namn i Jaunty
http://ubuntu-se.org/wiki/Howtos/Automa ... artitioner
Du kan lägga till dom i fstab och välja monteringspunkt själv.
Du kan lägga till dom i fstab och välja monteringspunkt själv.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Tack för guiden hund.klart
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Du ser inte alls i syne. Det är exakt så det går till. Diskar utan en "label" hanteras efter Disk-[nr] metoden.Har nästan känslan av att jaunty byter disk/namn efter senast använd av mig (låter inte klokt jag vet )
Vill du att diskar som monteras dynamiskt (dvs inte i /etc/fstab) ska få sitt namn på skrivbordet + monteringpunkten, så använder du t.ex. e2label (ext2 och ext3), ntfslabel (ntfs) o.s.v och namnger dem först.
MER MAKT TILL MIG! JAG BESTÄMMER!