Frågor om Nitendo 8-bitars (NES)[LÖST]

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
nisse2
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Frågor om Nitendo 8-bitars (NES)[LÖST]

Inlägg av nisse2 »

Hittade gammal konsol som jag hade gömt undan, Nitendo 8-bitars (NES) som mina ungar spelade, nu har vi provat spelet men man verkar inte kunna spara, ska man kunna spara (kommer inte ihåg)? eller är batteriet slut?

Ett spel som heter "duck hunt" verkar inte funka med LCD-Tv när man försöker skjuta eller är pistolen trasig?
Senast redigerad av 1 nisse2, redigerad totalt 19 gånger.
tweeek

Re: Frågor om Nitendo 8-bitars (NES)

Inlägg av tweeek »

nisse2 skrev:Ett spel som heter "duck hunt" verkar inte funka med LCD-Tv när man försöker skjuta eller är pistolen trasig?
Har för mig att det endast fungerar på gamla tjock-teveapparater. Jag är ganska säkert på att det är så.
Användarvisningsbild
DrMegahertz
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av DrMegahertz »

I vissa spel kan man spara sitt spel direkt i en minneskrets i kasetten, men den funktionen finns bara hos ett fåtal spel.

Gällande duckhunt och "ljuspistolen" så fungerar den bara med gamla "tjocka" tv-apparater, eftersom de nya LCD-skärmarna är för snabba för att pistolen ska hinna registrera en träff.
BildAre you shpongled? Bild
Användarvisningsbild
nisse2
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av nisse2 »

Ok, då har det klarnat, tack ska ni ha.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"