Jag har det integrearat på moderkortet. XP kräver en drivis från Realtek men till Ubuntu 9.04 behövs det inte.
MEN, volymen är för låg. Spelarna har volym på max. Volymkontrollen i Ubuntu är på max och högtalarna är på max med mycket låg volym. Växlar jag till XP utan att justera volymen så "bubblar" det i högtalarna och jag får sänka till mindre än halv volym för att få hyfsat ljud. Det är samma problem för allt ljud, musik, video och ljudböcker.
Det var samma låga volym när jag körde demo på BÅDA mina datorer. Nu är Ubuntu installerat på en dator men samma låga volym. På båda datorerna.
Finns det någon medicin?
Jag tror alla videotyper från HD funkar men t.ex videoklipp på Aftonbladet funkar inte.
Det finns 3 insticksmoduler att installera men de funkar inte. Inte heller funkar det att gå till Adobe och ta hem special versionen för Ubuntu.
Ljudet och Flash Player
-
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Re: Ljudet och Flash Player
Jag hade också det problemet, trodde det var något fel.
Men jag högerklickade på volymkontrollen i ubuntu och valde "öppna volymkontroll". Där höjde jag "övergripande till max" (om den inte redan är det) och så höjde jag "speaker". Då blev ljudet så högt så jag blev tvungen sänka.
Prova det och se om det hjälper.
Edit. Jag ger mig bara in på ditt ljudproblem. Flashproblemet tror jag andra är bättre på.
Men jag högerklickade på volymkontrollen i ubuntu och valde "öppna volymkontroll". Där höjde jag "övergripande till max" (om den inte redan är det) och så höjde jag "speaker". Då blev ljudet så högt så jag blev tvungen sänka.
Prova det och se om det hjälper.
Edit. Jag ger mig bara in på ditt ljudproblem. Flashproblemet tror jag andra är bättre på.
* Detta meddelande granskas nu av FRA *
* Detta meddelande granskas nu av FRA *
Tack, fick lite mera ljud, nästan normal med allt på högsta volym.
Ang. Flash Player, den behövs lite varstans och jag kan inte installera någon av de 3 som förslås och inte heller den speciella för Ubuntu.
Ang. Flash Player, den behövs lite varstans och jag kan inte installera någon av de 3 som förslås och inte heller den speciella för Ubuntu.
-
Vilka tre föreslås? av vem?Björn55 skrev: Ang. Flash Player, den behövs lite varstans och jag kan inte installera någon av de 3 som förslås och inte heller den speciella för Ubuntu.
Du behöver inte ladda ner nåt manuellt från Adobe eller andra sajter. Installera paketet

(Det paketet gör är att ladda ner pluginen från Adobe och installera den)
(Reservation för att paketet heter nåt annat i Ubuntu 9.04)