frågor om uppgradering till 9.04

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Användarvisningsbild
pata66
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

frågor om uppgradering till 9.04

Inlägg av pata66 »

Jag kör Ubuntu 8.10 nu. Hur fungerar det när jag uppgraderar med min Sourse list ( 3.e parts program ) Kommer den att ligga kvar eller måste jag lägga in alla länkar och nycklar igen ?
Användarvisningsbild
bbauto
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: frågor om uppgradering till 9.04

Inlägg av bbauto »

Dom flesta blir avaktiverade, men backup görs på /etc/apt/sources.list.xxxx Så du kan alltid lägga till dom saknade förråden
genom att öppna Program->Tillbehör->Terminalen->ls /etc/apt/sources.* (kolla vad den sista backup'en heter)
sudo gedit /etc/apt/sources.list.xxxxx
sudo gedit /etc/apt/sources.list

Kopiera över valda förråd från sources.list.xxxxx till sources.list, och ändra från "hardy" eller "intrepid" till "jaunty"
System->Administration->Uppdateringshanterare->Kontrollera...Installera...Stäng...Läs om...

Är du osäker så ta en kopia på /etc/apt/sources.list
Program->Tillbehör->Terminalen->sudo cp /etc/apt/sources.list /home/Ditt användarnamn/Sources.bak
Program->Tillbehör->Terminalen->sudo dpkg --get-selections > /home/Ditt användarnamn/Mina paket.list

Så kan du alltid återställa senare...

PS! Eventuella nycklar som saknas åtgärdar du med:
Byt ut nummerkod mot Felmeddelandets kod:
gpg --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv 71346C8340130828 && gpg --export --armor 71346C8340130828 | sudo apt-key add -
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"